Název: | Dopyt na trhu vysokoškolského vzdelávania na Slovensku - vývojové trendy |
Další názvy: | Demand on university education market in the Slovak republic - trends |
Autoři: | Jurková, Jana |
Citace zdrojového dokumentu: | Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2011, č. 2, s. 108-114. |
Datum vydání: | 2011 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://www.fek.zcu.cz/tvp/doc/2011-2.pdf http://hdl.handle.net/11025/16190 |
ISSN: | 1805-0603 |
Klíčová slova: | poptávka;vzdělání;trh;vysoká škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | demand;education;market;university |
Abstrakt v dalším jazyce: | University education market is known as a place, where supply of education meets education demand and as a place, where different subjects of university education are situated (state, commercial subjects, other institutions of school system, institutions of informal education and institutions, which represent universities). Definition of the higher education market subjects is important in order to understand the needs of university stakeholders and target groups. One of the target groups of universities is high school students as potential university students. Based on the number of newly admitted students and students Demand on university education market in the Slovak Republic grows. This selected indicators don´t evaluated demand overall and complex. The complete evaluation should take into account the relationship between them and other factors affected to demand in university education market, for example motives for studying at university and selection criteria of university. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 2 (2011) Číslo 2 (2011) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Jurkova.pdf | Plný text | 163,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/16190
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.