Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Voltrová, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-12-06T12:54:19Z | - |
dc.date.available | 2017-12-06T12:54:19Z | - |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.citation | Akta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni. 2017, č. 2, s. 153-167. | cs |
dc.identifier.issn | 1802-0364 (print) | |
dc.identifier.issn | 2336-6346 (online) | |
dc.identifier.uri | http://actaff.zcu.cz/export/sites/ffacta/files/archiv/2017/Acta-FF-c-2/po-kapitolach/09.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/26554 | |
dc.format | 15 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.ispartofseries | Akta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v Plzni | cs |
dc.rights | © Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.subject | lingvistika | cs |
dc.subject | němčina | cs |
dc.subject | kognitivní obrat | cs |
dc.subject | přínos druhého jazyka | cs |
dc.subject | pragmatika | cs |
dc.title | Cesty moderní lingvistiky a jejich reflexe v lingvodidaktice a ve vybraných učebnicích německého jazyka | cs |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The goal of this study is to demonstrate the relationship between new directions in linguistics in the 20th and 21st century and foreign language didactics. In addition, it explores materials for teaching German as a foreign language. The study asks the following questions: Is there any relationship between new trends in linguistics and the contents of these teaching materials? How did the writers of these materials and their publishing houses reflect these new developments in linguistics in their works? The discussion revolves mainly around developments in the second half of the 20th century, especially before and after the so-called “pragmatic turn” in linguistics and the cognitive turn in psychology. The subject matter is explored in the context of German language teaching in the Czech Republic. | en |
dc.subject.translated | linguistics | en |
dc.subject.translated | German | en |
dc.subject.translated | cognitive turn | en |
dc.subject.translated | second language acquisition | en |
dc.subject.translated | pragmatics | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 2 (2017) Číslo 2 (2017) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Voltrova.pdf | Plný text | 571,7 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/26554
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.