Název: | Social media networking among university students at Szent István University |
Autoři: | Czeglédi, Csilla Borsos, Eszter Varga, Erika Veresné Valentinyi, Klára |
Citace zdrojového dokumentu: | Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2019, č. 3, roč. 9, s. 26-32. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | https://drive.google.com/open?id=1EoOM7hwYrJhRs7e_SNINVEhoo5DBiMk8 http://hdl.handle.net/11025/36253 |
ISSN: | 1805-0603 |
Klíčová slova: | metoda focus group;negativní dopady;pozitivní dopady;sociální média;sociální síť |
Klíčová slova v dalším jazyce: | focus group research;negative impacts;positive impacts;social media;social networking |
Abstrakt v dalším jazyce: | Over the last twenty years social media and networking have gained popularity and interest among the young, middle aged and elderly. It can be declared, however with caution, that it is the young who are connected to the social media the most. A current V4 no. 21820245 international research included a comprehensive focus group qualitative research on social media and trust building. Research was carried out in 6 focus groups at Szent István University, in Gödöllő and Budapest, Hungary, in October, 2019. The study provides an answer to the issues of why students use social media, how important they find self-presentation, networking and informationseeking in the social media, how fun it is for them, and what dangers they need to be aware of. Most of the answers were well expected by the researchers, however, some of them were contrary to the expectations. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 3 (2019) Číslo 3 (2019) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
5_Czegledi_Boros_Varga_Valentinyi.pdf | Plný text | 304,56 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36253
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.