Název: Social media networking among university students at Szent István University
Autoři: Czeglédi, Csilla
Borsos, Eszter
Varga, Erika
Veresné Valentinyi, Klára
Citace zdrojového dokumentu: Trendy v podnikání = Business trends : vědecký časopis Fakulty ekonomické ZČU v Plzni. 2019, č. 3, roč. 9, s. 26-32.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://drive.google.com/open?id=1EoOM7hwYrJhRs7e_SNINVEhoo5DBiMk8
http://hdl.handle.net/11025/36253
ISSN: 1805-0603
Klíčová slova: metoda focus group;negativní dopady;pozitivní dopady;sociální média;sociální síť
Klíčová slova v dalším jazyce: focus group research;negative impacts;positive impacts;social media;social networking
Abstrakt v dalším jazyce: Over the last twenty years social media and networking have gained popularity and interest among the young, middle aged and elderly. It can be declared, however with caution, that it is the young who are connected to the social media the most. A current V4 no. 21820245 international research included a comprehensive focus group qualitative research on social media and trust building. Research was carried out in 6 focus groups at Szent István University, in Gödöllő and Budapest, Hungary, in October, 2019. The study provides an answer to the issues of why students use social media, how important they find self-presentation, networking and informationseeking in the social media, how fun it is for them, and what dangers they need to be aware of. Most of the answers were well expected by the researchers, however, some of them were contrary to the expectations.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 3 (2019)
Číslo 3 (2019)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
5_Czegledi_Boros_Varga_Valentinyi.pdfPlný text304,56 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36253

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.