Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.author | Jančová, Věra | |
dc.date.accessioned | 2023-11-13T10:40:06Z | |
dc.date.available | 2023-11-13T10:40:06Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.citation | Memo: časopis pro orální historii. 2023, roč. 13, č. 1, s. 80-93. | cs |
dc.identifier.issn | 1804-753X (print) | |
dc.identifier.issn | 1804-7548 (online) | |
dc.identifier.uri | http://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2023/10/Memo_2023_1_web.pdf | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/54736 | |
dc.description.abstract | Pandemie SARS-CoV-2 ovlivnila chod celé vězeňské služby. Vzhledem k nebezpečí, které toto onemocnění větší koncentrace osob představovalo, byla přijata řada interních opatření stanovených protiepidemiologickou komisí. V době, kdy byly zavřené všechny školy, tvořila škola pro odsouzené výjimku. Formu vzdělávání určovala vězeňská služba dle aktuální epidemiologické situace. Distanční výuka nemohla být z preventivně bezpečnostních důvodů realizována on-line. Opatření, která byla ve věznicích v době pandemie přijata, mohou však významně přispět k urychlení modernizace výukových metod, které jsou běžnou součástí vyspělých vězeňských vzdělávacích systémů. Teoretická studie předkládá počty a složení osob ve výkonu trestu odnětí svobody, možnosti jejich vzdělávání s odkazem na příslušnou legislativu a vyzdvihuje význam tohoto vzdělávání v celkové resocializaci trestaných jedinců. Přibližuje průběh vzdělávání odsouzených v ČR v době pandemie Covid-19 a upozorňuje na negativa, které přinesla distanční výuka. V samém závěru pak seznamuje s pilotním projektem vzdělávání odsouzených formou e-learningu, který přináší zásadní zlom ve vzdělávání osob ve výkonu trestu v ČR. | cs |
dc.format | 14 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | © viaCentrum | cs |
dc.rights | © viaCentrum | cs |
dc.subject | resocializace | cs |
dc.subject | vzdělávání odsouzených | cs |
dc.subject | pandemie COVID -19 | cs |
dc.subject | výkon trestu odnětí svobody | cs |
dc.subject | školské vzdělávací středisko | cs |
dc.title | Pandemie SARS-CoV-2 jako výzva vedoucí ke změně formálního sekundárního vzdělávání odsouzených | cs |
dc.title.alternative | The SARS-CoV-2 pandemic as a challenge leading to change in the formal secondary education of convicts | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.subject.translated | resocialization | en |
dc.subject.translated | prison education | en |
dc.subject.translated | the COVID-19 pandemic | en |
dc.subject.translated | serving a prison sentence | en |
dc.subject.translated | school education center | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Roč.13, č. 1 (2023) Roč.13, č. 1 (2023) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Memo_2023_1_web-81-94.pdf | 356,91 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/54736
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.