Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorJančová, Věra
dc.date.accessioned2023-11-13T10:40:06Z
dc.date.available2023-11-13T10:40:06Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationMemo: časopis pro orální historii. 2023, roč. 13, č. 1, s. 80-93.cs
dc.identifier.issn1804-753X (print)
dc.identifier.issn1804-7548 (online)
dc.identifier.urihttp://www.sohi.maweb.eu/wp-content/uploads/2023/10/Memo_2023_1_web.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/54736
dc.description.abstractPandemie SARS-CoV-2 ovlivnila chod celé vězeňské služby. Vzhledem k nebezpečí, které toto onemocnění větší koncentrace osob představovalo, byla přijata řada interních opatření stanovených protiepidemiologickou komisí. V době, kdy byly zavřené všechny školy, tvořila škola pro odsouzené výjimku. Formu vzdělávání určovala vězeňská služba dle aktuální epidemiologické situace. Distanční výuka nemohla být z preventivně bezpečnostních důvodů realizována on-line. Opatření, která byla ve věznicích v době pandemie přijata, mohou však významně přispět k urychlení modernizace výukových metod, které jsou běžnou součástí vyspělých vězeňských vzdělávacích systémů. Teoretická studie předkládá počty a složení osob ve výkonu trestu odnětí svobody, možnosti jejich vzdělávání s odkazem na příslušnou legislativu a vyzdvihuje význam tohoto vzdělávání v celkové resocializaci trestaných jedinců. Přibližuje průběh vzdělávání odsouzených v ČR v době pandemie Covid-19 a upozorňuje na negativa, které přinesla distanční výuka. V samém závěru pak seznamuje s pilotním projektem vzdělávání odsouzených formou e-learningu, který přináší zásadní zlom ve vzdělávání osob ve výkonu trestu v ČR.cs
dc.format14 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisher© viaCentrumcs
dc.rights© viaCentrumcs
dc.subjectresocializacecs
dc.subjectvzdělávání odsouzenýchcs
dc.subjectpandemie COVID -19cs
dc.subjectvýkon trestu odnětí svobodycs
dc.subjectškolské vzdělávací střediskocs
dc.titlePandemie SARS-CoV-2 jako výzva vedoucí ke změně formálního sekundárního vzdělávání odsouzenýchcs
dc.title.alternativeThe SARS-CoV-2 pandemic as a challenge leading to change in the formal secondary education of convictsen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedresocializationen
dc.subject.translatedprison educationen
dc.subject.translatedthe COVID-19 pandemicen
dc.subject.translatedserving a prison sentenceen
dc.subject.translatedschool education centeren
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Roč.13, č. 1 (2023)
Roč.13, č. 1 (2023)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Memo_2023_1_web-81-94.pdf356,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/54736

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.