Název: | Is banking and finance education producing sector-relevant personnel? Stakeholders’ psychological perceptions toward employment |
Autoři: | El Sayed, Ranim Özgit, Hale |
Citace zdrojového dokumentu: | E+M. Ekonomie a Management = Economics and Management. 2023, roč. 26, č. 3, s. 109-127.. |
Datum vydání: | 2023 |
Nakladatel: | Technická univerzita v Liberci |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/55245 |
Klíčová slova: | zaměstnatelnost absolventa;dovednosti;absolventi bankovnictví;Libanon;psychologické vnímání zúčastněných stran;modelování strukturních rovnic |
Klíčová slova v dalším jazyce: | Graduate employability;skills;banking graduates;Lebanon;stakeholders’ psychological perceptions;structural equation modelling |
Abstrakt v dalším jazyce: | While many studies have examined factors affecting graduate employability, few have examined the effects of stakeholders’ psychological perceptions. Uncovering the moderating effects of employability skills and experience becomes critical. This study examines the psychological perceptions of graduate programs, graduate employability modelling, interpersonal competencies, and the employability skills and experience required to produce sector-relevant personnel for the banking sector. Using structural equation modelling, we examine the relationships between- the subject variables. 453 students and 33 lecturers were surveyed, and data sheets from a skills inventory were given to a random sample of 23 bank human resource managers in North Lebanon. The findings support the theory of beneficial interaction effects between interpersonal competencies and graduate employability. |
Práva: | CC BY-NC 4.1 |
Vyskytuje se v kolekcích: | Číslo 3 (2023) Číslo 3 (2023) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
E+M_3_2023_07.pdf | Plný text | 930,96 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/55245
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.