Název: | Bi-directional rays in global illumination |
Autoři: | Kelemen, Csaba Benedek, Balász Szirmay-Kalos, László Szécsi, László |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2003: Posters: The 11-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003, 3.-7. February 2003, Plzen, p. 69-72. |
Datum vydání: | 2003 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/C23.pdf http://hdl.handle.net/11025/1021 |
ISBN: | 80-903100-2-8 |
Klíčová slova: | globální osvětlení;technika konečných prvků;Monte Carlo |
Klíčová slova v dalším jazyce: | global illumination;finite element technique;Monte Carlo |
Abstrakt: | Global illumination algorithms use rays to transfer the light in the scene. A ray connects two points that are mutually visible from each other. Although it seems intuitive to transfer the light into both directions along the ray, only a few algorithms have taken advantage of bi-directional rays so far, which can increase the samples for minimal additional cost. In this paper we propose a non-diffuse global illumination algorithm that exploits this promising alternative. The algorithm is easy to implement but robust and is able to render complex scenes within a few tens of second. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2003: Posters |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
C23.pdf | 179,68 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1021
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.