Název: Bi-directional rays in global illumination
Autoři: Kelemen, Csaba
Benedek, Balász
Szirmay-Kalos, László
Szécsi, László
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2003: Posters: The 11-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003, 3.-7. February 2003, Plzen, p. 69-72.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/C23.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1021
ISBN: 80-903100-2-8
Klíčová slova: globální osvětlení;technika konečných prvků;Monte Carlo
Klíčová slova v dalším jazyce: global illumination;finite element technique;Monte Carlo
Abstrakt: Global illumination algorithms use rays to transfer the light in the scene. A ray connects two points that are mutually visible from each other. Although it seems intuitive to transfer the light into both directions along the ray, only a few algorithms have taken advantage of bi-directional rays so far, which can increase the samples for minimal additional cost. In this paper we propose a non-diffuse global illumination algorithm that exploits this promising alternative. The algorithm is easy to implement but robust and is able to render complex scenes within a few tens of second.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2003: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
C23.pdf179,68 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1021

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.