Název: A fast algorithm for delaunay based surface reconstruction
Autoři: Gao, Shan
Lu, Han-Qing
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2003: Posters: The 11-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003, 3.-7. February 2003, Plzen, p. 45-48.
Datum vydání: 2003
Nakladatel: UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/C83.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1027
ISBN: 80-903100-2-8
Klíčová slova: rekonstrukce povrchu;Delaunayova triangulace;geometrické modelování
Klíčová slova v dalším jazyce: surface reconstruction;Delaunay triangulation;geometric modelling
Abstrakt: Advanced 3D scanning technologies enable us to obtain dense and accurate surface sample point sets. From sufficiently dense sample point set, Crust algorithm, which is based on Voronoi diagram and its dual Delaunay triangulation, can reconstruct a triangle mesh that is topologically valid and convergent to the original surface. However, the algorithm is restricted in the practical application because of its long running time. Based on the fact that we do not need dense sample in featureless area for successful reconstruction, we propose a nonuniformly sampling method to resample the input data set according to the local feature size before reconstruction. In this way, we increase the speed of reconstruction without losing the details we need.
Práva: © UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2003: Posters

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
C83a.pdf290,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1027

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.