Název: | Navigation functionality for virtual archaeology |
Autoři: | Ferko, Andrej Grabner, Markus Schwann, Grabner Sormann, Mario Schindler, Konrad |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2003: Posters: The 11-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2003, 3.-7. February 2003, Plzen, p. 41-44. |
Datum vydání: | 2003 |
Nakladatel: | UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg2003/Papers_2003/J97.pdf http://hdl.handle.net/11025/1028 |
ISBN: | 80-903100-2-8 |
Klíčová slova: | virtuální archeologie;interakce člověk-počítač;virtuální realita;archeologické modelování |
Klíčová slova v dalším jazyce: | virtual archaeology;human computer interaction;virtual reality;archaeological modeling |
Abstrakt: | The paper reports the ongoing functional specification of a virtual archaeology system. Taking into account the goals of ISO standards MPEG-7 and SEDRIS, we have summarized methodologies from related IT fields (visualization, multimedia, HCI and VR) relevant for virtual archaeology system functionality. One part of the ideas has been used to specify the functionality of a particular system for immersively exploring the ancient Greek excavations model within the Studierstube virtual reality installation. In particular, the visualization scenarios, navigation modes and sound spaces complete functionalities were specified. The results contribute both to current methodology and future research findings. |
Práva: | © UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2003: Posters |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
J97a.pdf | 69,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1028
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.