Název: | Compressed Grids for GPU Ray Tracing of Large Models |
Autoři: | Costa, Vasco Pereira, João M. Jorge, Joaquim A. |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2013: Poster Proceedings: 21st International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 29-32. |
Datum vydání: | 2013 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2013/!_2013-WSCG-Poster-Proceedings.pdf http://hdl.handle.net/11025/10620 |
ISBN: | 978-80-86943-76-3 |
Klíčová slova: | grafické procesory;sledování paprsku;komprese gridu |
Klíčová slova v dalším jazyce: | graphic processing units;ray tracing;grid compression |
Abstrakt: | Ray tracing on GPUs is an area of ongoing research. GPUs are well suited for this parallel rendering algorithm. GPU computing devices typically have characteristics which make them quite different from CPUs: increased data parallelism, increased memory bandwidth, smaller caches, lower memory capacity. Presently it is difficult to visualize large scenes with tens of millions of triangles in these memory constrained platforms. In this paper we present a compressed grid data structure, capable of state of the art rendering performance, using up to 6 less memory than conventional grid storage schemes. The compressed grid is built and traversed on the GPU. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2013: Poster Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Costa.pdf | Plný text | 1,88 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10620
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.