Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Zelenka, Miloš | |
dc.contributor.author | Radváková, Věra | |
dc.contributor.referee | Bína, Daniel | |
dc.contributor.referee | Toman, Jaroslav | |
dc.date.accepted | 2013-02-01 | |
dc.date.accessioned | 2014-05-30T11:39:01Z | - |
dc.date.available | 2009-09-01 | cs |
dc.date.available | 2014-05-30T11:39:01Z | - |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.date.submitted | 2012-10-01 | |
dc.identifier | 53918 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/10784 | |
dc.description.abstract | Disertační práce Interpretace textu na gymnáziu byla vypracována v rámci doktorského studijního programu Specializace v pedagogice, studijní obor Teorie vzdělávání v bohemistice. Předmětem zkoumání se stala interpretace textu jako metoda, která vede k porozumění čtenému textu. Cílem práce bylo posoudit všechny možnosti interpretace textů především v předmětu Český jazyk a literatura a zjistit, jaká je situace přímo ve vyučovacích hodinách na českých gymnáziích. Ve výzkumné části autorka ověřuje, do jaké míry jsou si učitelé vědomi zodpovědnosti, která směřuje ke čtenářské a informační gramotnosti žáků. | cs |
dc.format | 161 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=53918 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | interpretace textu | cs |
dc.subject | vyučovací metoda | cs |
dc.subject | pedagogické kompetence | cs |
dc.subject | čtenářská gramotnost | cs |
dc.subject | informační gramotnost | cs |
dc.title | Interpretace textu na gymnáziu | cs |
dc.title.alternative | Interpretation of Texts in Czech Grammar Schools | en |
dc.type | disertační práce | cs |
dc.thesis.degree-name | Ph.D. | cs |
dc.thesis.degree-level | Doktorský | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogická | cs |
dc.description.department | Katedra českého jazyka a literatury | cs |
dc.thesis.degree-program | Specializace v pedagogice | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | The PhD thesis named Interpretation of Texts in Czech Grammar Schools was written in pursuance of the curriculum The Specialisation in Pedagogy in the study program The Theory of Education in Czech Studies. The object of our research was the interpretation of texts as a method of reading comprehension. The autor took a close look at all the possibilities of interpretation of texts covered in classes of Czech grammar schools and tried to evaluate the current situation in this area. The research is focused on teachers' awareness of their responsibilities in respect to the reading and information literacy of students. | en |
dc.subject.translated | interpretation of text | en |
dc.subject.translated | method of education | en |
dc.subject.translated | pedagogic competences | en |
dc.subject.translated | reading literacy | en |
dc.subject.translated | information literacy | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Disertační práce / Dissertations (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Disertacni prace.pdf | Plný text práce | 7,22 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
radvakova_zelenka.pdf | Posudek vedoucího práce | 533,58 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
radvakova_bina_toman.pdf | Posudek oponenta práce | 1,59 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
prubeh_obhajoby_radvakova.pdf | Průběh obhajoby práce | 157,12 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/10784
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.