Název: Anisotropic 3D texture synthesis with application to volume rendering
Autoři: Laursen, Lasse Farnung
Ersbøll, Bjarne Kjær
Bærentzen, Jakob Andreas
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2011: Communication Papers Proceedings: The 19th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 49-58.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_WSCG-Short_Papers.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10820
ISBN: 978-80-86943-82-4
Klíčová slova: objemové vykreslování;syntéza textur;přenosová funkce
Klíčová slova v dalším jazyce: volumetric rendering;texture synthesis;transfer function
Abstrakt: We present a novel approach to improving volume rendering by using synthesized textures in combination with a custom transfer function. First, we use existing knowledge to synthesize anisotropic solid textures to fit our volumetric data. As input to the synthesis method, we acquire high quality images using a 12.1 megapixel camera. Next, we extend the volume rendering pipeline by creating a transfer function which yields not only color and opacity from the input intensity, but also texture coordinates for our synthesized 3D texture. Thus, we add texture to the volume rendered images. This method is applied to a high quality visualization of a pig carcass, where samples of meat, bone, and fat have been used to produce the anisotropic 3D textures.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2011: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Laursen.pdfPlný text994,75 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10820

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.