Název: Approximate reconstruction of meshes after material removing
Autoři: Paulano, Félix
Jiménez, Juan J.
Martínez, Antonio
Pulido, Rubén
Citace zdrojového dokumentu: WSCG '2011: Communication Papers Proceedings: The 19th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision, p. 17-24.
Datum vydání: 2011
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2011/!_2011_WSCG-Short_Papers.pdf
http://hdl.handle.net/11025/10822
ISBN: 978-80-86943-82-4
Klíčová slova: rekonstrukce mřížky;booleovské operace;počítačová simulace;chirurgie;virtuální tvarování
Klíčová slova v dalším jazyce: mesh reconstruction;boolean operations;computer simulation;surgery;virtual sculpting
Abstrakt: Boolean operations are complex, so it is difficult to perform them in real time. Sometimes, the goal is only to reconstruct the model. In that case, accuracy is not too important and other approaches can be performed. However, the reconstruction of the model must satisfy some requirements like smoothness or velocity. In this paper, a method to reconstruct a model after a cut is presented. This method can be applied to simulate medical procedures, such as the rejection of damaged tissues, or applied to virtual sculpting. A haptic device has been used to test the effectiveness of the method. Tests have shown that the elimination and the reconstruction are performed in real time.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2011: Communication Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Paulano.pdfPlný text955,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/10822

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.