Název: Efficient acceleration structure layout for 64-bit many-core architectures
Autoři: Shevtsov, Maxim
Soupikov, Alexei
Citace zdrojového dokumentu: WSCG ’2010: Poster Proceedings: 18th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 53-56.
Datum vydání: 2010
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2010/Papers_2010/!_2010_Poster-proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/1116
ISBN: 978-80-86943-86-2
Klíčová slova: vykreslování;struktura zrychlení;kd strom;sledování paprsku;proximitní vyhledávání
Klíčová slova v dalším jazyce: rendering;acceleration structure;kd tree;ray tracing;proximity search
Abstrakt: A lot of rendering solutions use an acceleration structure to reduce the complexity of solving geometric proximity search problems. Although acceleration structures are well studied, data exceeding 32 bit address space require an acceleration structure with special properties, such as compact memory layout, efficient traversal capability, memory address space independence, parallel construction capability and 32/64 bit efficiency. We propose a specific memory layout for a kd-tree and methods of processing that data structure handling massive models with the highest efficiency possible. The components of that are easily applied to other hierarchical acceleration structure types as well.
Práva: © Václav Skala - UNION Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG '2010: Poster Paper Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Shevtsov.pdf766,01 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/1116

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.