Název: | Photographic Depth of Field Blur Rendering |
Autoři: | Pichard, Cyril Sylvain, Michail Tubach, Olivier |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG '2005: Short Papers: The 13-th International Conference in Central Europe on Computer Graphics, Visualization and Computer Vision 2005 in co-operation with EUROGRAPHICS, p. 121-124. |
Datum vydání: | 2005 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2005/Papers_2005/Short/!WSCG2005_Short_Proceedings_Final.pdf http://hdl.handle.net/11025/11225 |
ISBN: | 80-903100-9-5 |
Klíčová slova: | hloubka pole;skládání obrazu;zpracování obrazu;speciální efekty |
Klíčová slova v dalším jazyce: | field blur;depth of field;image compositing;image processing;special effects |
Abstrakt: | The purpose of our study is to introduce a new method for depth of field blur simulation used for compositing real and synthetic images in a realistic way. Existing methods do not simulate accurately the depth of field blur produced by photographic equipment. The problem is twofold: photometric and geometric. Existing methods based on convolution do not produce a realistic photometric rendering compared to real photograph and the photographic blur contains patterns associated with the diaphragm shape, neither handled by existing methods. Our method, based on image processing, addresses these two issues by following the photographic image creation process. It can be used on synthetic or real images, essentially for special effects compositing. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG '2005: Short Papers |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Cyril.pdf | Plný text | 541,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11225
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.