Název: A Control Cluster Approach to Non-linear Deformation
Autoři: Bukatov, A. A.
Gridchina, E. E.
Zastavnoy, D. A.
Citace zdrojového dokumentu: WSCG 2014: Poster Papers Proceedings: 22nd International Conference in Central Europeon Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 97-100.
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Václav Skala - UNION Agency
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://wscg.zcu.cz/WSCG2014/!!_2014-Posters-Proceedings.pdf
http://hdl.handle.net/11025/11940
ISBN: 978-80-86943-72-5
Klíčová slova: počítačová animace;nelineární deformace;polygonální mřížky;animace postav
Klíčová slova v dalším jazyce: computer animation;non-linear deformation;polygonal meshes;character animation
Abstrakt: Modeling plausible deformation of the objects has been an important task in computer animation and game design industry. The approach proposed in the paper deals with a polygonal mesh deformation splitting the vertices of the mesh into two types: cluster vertices and free vertices. With the user defining the shape of the mesh key areas with the help of cluster vertices, the algorithm takes advantage of non-linear geometric deformation for calculating free vertices position. The approach could be used both for creating a sequence of altered model shapes to produce a character animation (with the help of user-created control cluster data) and for visualizing some ecological processes.
Práva: © Václav Skala - Union Agency
Vyskytuje se v kolekcích:WSCG 2014: Poster Papers Proceedings

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bukatov.pdfPlný text396,5 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/11940

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.