Název: | A Control Cluster Approach to Non-linear Deformation |
Autoři: | Bukatov, A. A. Gridchina, E. E. Zastavnoy, D. A. |
Citace zdrojového dokumentu: | WSCG 2014: Poster Papers Proceedings: 22nd International Conference in Central Europeon Computer Graphics, Visualization and Computer Vision in co-operation with EUROGRAPHICS Association, p. 97-100. |
Datum vydání: | 2014 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://wscg.zcu.cz/WSCG2014/!!_2014-Posters-Proceedings.pdf http://hdl.handle.net/11025/11940 |
ISBN: | 978-80-86943-72-5 |
Klíčová slova: | počítačová animace;nelineární deformace;polygonální mřížky;animace postav |
Klíčová slova v dalším jazyce: | computer animation;non-linear deformation;polygonal meshes;character animation |
Abstrakt: | Modeling plausible deformation of the objects has been an important task in computer animation and game design industry. The approach proposed in the paper deals with a polygonal mesh deformation splitting the vertices of the mesh into two types: cluster vertices and free vertices. With the user defining the shape of the mesh key areas with the help of cluster vertices, the algorithm takes advantage of non-linear geometric deformation for calculating free vertices position. The approach could be used both for creating a sequence of altered model shapes to produce a character animation (with the help of user-created control cluster data) and for visualizing some ecological processes. |
Práva: | © Václav Skala - Union Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | WSCG 2014: Poster Papers Proceedings |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Bukatov.pdf | Plný text | 396,5 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/11940
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.