Název: | Normal mapping for surfel-based rendering |
Autoři: | Holst, Mathias Schumann, Heidrun |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 2007, vol. 15, no. 1-3, p. 9-16. |
Datum vydání: | 2007 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/1420 http://wscg.zcu.cz/wscg2007/Papers_2007/journal/!WSCG2007_Journal_Final.zip |
ISBN: | 978-80-86943-00-8 |
ISSN: | 1213-6972 (hardcopy) 1213-6964 (online) 1213-6980 (CD-ROM) |
Klíčová slova: | normálové mapování;programování grafických procesorů |
Klíčová slova v dalším jazyce: | normal mapping;GPU programming |
Abstrakt: | On the one hand normal mapping is a common technique to improve normal interpolation of low tesselated triangle meshes for a realistic lighting. On the other hand today’s graphics hardware allows texturing of view plane aligned point primitives. In this paper we illustrate how to use textured points together with normal mapping to increase surfel splatting quality, especially when using larger splats on lower level of detail. In combination with a silhouette refinement this results in a significant decimation of needed surfels with small visual disadvantages only. Furthermore, we explain how to create a normal map for points within a point hierarchy. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 15, number 1-3 (2007) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Holst.pdf | Plný text | 360,24 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Holst_prezentace.ppt | Prezentace | 1,48 MB | Microsoft Powerpoint | Zobrazit/otevřít |
Holst_video.avi | Video | 22,85 MB | AVI | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/1420
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.