Název: Psychologická problematika pacientů v perioperační péči
Další názvy: Psychological problems of patients in perioperative care
Autoři: Hajžmanová, Lenka
Vedoucí práce/školitel: Kroupová, Lenka
Oponent: Blovská, Kamila
Datum vydání: 2014
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/14781
Klíčová slova: prožívání;edukace;operační sál;psychologie;pacient
Klíčová slova v dalším jazyce: experience;education;operating room;psychology;patient
Abstrakt: Tato bakalářská práce se zabývá identifikací prožívání a subjektivních pocitů pacientů v průběhu perioperační péče, což může významně ovlivnit průběh léčení. V teoretické části jsou shrnuty základní poznatky ze dvou hlavních oblastí, které se v této práci spojují. Obecně je popsána problematika péče o pacienta v předoperačním, operačním a pooperačním období a poté je text zaměřen na charakteristiku prožívání pacientů v perioperačním období z pohledu psychologie. Praktická část této bakalářské práce je založena na zpracování kvalitativního výzkumu formou čtyř případových studií. Na základě rozhovorů s vybranými pacienty se podařilo identifikovat jejich pocity. Z výzkumu vyplynulo, že dostatek informací v perioperačním období může pozitivně ovlivnit prožívání pacientů během pobytu na operačním sále. Za účelem podpory komunikace mezi pacienty a zdravotnickým personálem byl vytvořen informační leták.
Abstrakt v dalším jazyce: This bachelor thesis deals with the identification of patient's experience and their subjective emotions during a perioperative care, which could significantly affects healing in the course of treatment. Basic knowledge from two main branches connecting in this work is summarized in the theoretical part. The patient care in the perioperative period is generally described and further the characteristics of patient's experience are explained from the viewpoint of psychology. The empirical part of the thesis is based on a qualitative research in the form of four case studies. The patient's emotions were identified with respect to the dialogs with chosen patients. It follows from the research, that sufficient amount of information in the perioperative period can positively affects the patient's experience and emotions during this period. The information leaflet was created in order to support the communication between patients and medical staff.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KOS)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
BP_Lenka_Hajzmanova.pdfPlný text práce2,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hajzmanova_vedouci.pdfPosudek vedoucího práce507,8 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hajzmanova_oponent.pdfPosudek oponenta práce700,42 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Hajzmanova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce436,24 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/14781

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.