Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorKlečková, Gabriela
dc.contributor.authorDostálová, Jitka
dc.date.accepted2014-08-27
dc.date.accessioned2015-03-25T09:52:32Z
dc.date.available2012-12-11cs
dc.date.available2015-03-25T09:52:32Z
dc.date.issued2014
dc.date.submitted2014-04-14
dc.identifier55172
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/15363
dc.description.abstractTématem této diplomové práce je vliv introverze a extroverze na schopnost učení se. Teoretická část se soustředí na typické vlastnosti extroverze a introverze a také na to, jakým způsobem mohou tyto vlastnosti ovlivnit studijní schopnosti a styly. Praktická část se soustředí na několik témat: jednak zjišťuje do jaké míry osobní názory a vlastnosti dotazovaných studentů odpovídají teorii, dále se výzkum zabývá studijními preferencemi a zvyklostmi studentů a za třetí analyzuje souvislost mezi osobními charakteristikami vyplývajícími z typu osobnosti a studijními úspěchy. Vzorku studentů střední školy byly rozdány testy osobnosti a dotazníky a také byly získány jejich známky z anglického jazyka za poslední tři pololetí. Z výsledků šetření bylo vyvozeno, že extroverti jsou v hodinách aktivnější, jejich výsledky ústních zkoušek jsou lepší než výsledky písemných a preferují aktivnější vyučovací metody. Introvertní studenti jsou méně aktivní v komunikaci, jejich výsledky ústních zkoušek jsou horší než výsledky písemných a preferují vyučovací metody, při kterých mají klid a čas na práci. Introverti jsou také celkově lepšími studenty než extroverti.cs
dc.format51 s. (110 914 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.isreferencedbyhttps://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=55172-
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectextraverzecs
dc.subjectintroverzecs
dc.subjectosobnostcs
dc.subjectcizí jazykcs
dc.subjectanglický jazykcs
dc.subjectpedagogikacs
dc.subjectvyučovací metodycs
dc.titleVliv osobnosti: Introverze a extroverze v učení se anglickému jazykucs
dc.title.alternativePersonality Trades: Introversion and Extroversion in English Language Learningen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.description.departmentKatedra anglického jazykacs
dc.thesis.degree-programUčitelství pro základní školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with the topic of influence of extraversion and introversion on the learning ability. The background part focuses on the typical characteristics of extraversion and introversion and also on the ways those aspects of personality can influence learning styles and abilities. The conducted research focuses on several topics. Firstly, it discovers to what extent the personal views and characteristics of the researched students agree with the theory. Secondly, the research reveals learning preferences and habits of the students. Thirdly, it analyzes the connection between the characteristics of each personality type and study results of the students. To a sample of high school students were given personality testy and personal questionnaires; also, their grades from English for the last three terms were purchased. Based on the results of the research, it is concluded the extraverts are more active in lessons, their results from oral exams are better than those from written exams and they prefer active and engaging teaching methods. Introverted students are less active in communication, their oral results are worse than written and they prefer calmer teaching methods provide them time form thinking over their answers. Overall results show introverted students are better learners in general.en
dc.subject.translatedextraversionen
dc.subject.translatedintroversionen
dc.subject.translatedpersonalityen
dc.subject.translatedforeign languageen
dc.subject.translatedenglish languageen
dc.subject.translatedpedagogyen
dc.subject.translatedteaching methodsen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KAN)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP Dostalova.pdfPlný text práce688,16 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dostalova V.pdfPosudek vedoucího práce593,29 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dostalova O.pdfPosudek oponenta práce686,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Dostalova P.pdfPrůběh obhajoby práce363,53 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/15363

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.