Název: | Language support for distributed virtual reality |
Autoři: | Beneš, Bedřich Holeček, Aleš Žára, Jiří |
Citace zdrojového dokumentu: | Journal of WSCG. 1996, vol. 4, no. 1-2. |
Datum vydání: | 1996 |
Nakladatel: | Václav Skala - UNION Agency |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://wscg.zcu.cz/wscg1996/wscg96.htm#abs http://hdl.handle.net/11025/16010 |
ISSN: | 1213-6972 (print) 1213-6980 (CD-ROM) 1213-6964 (online) |
Klíčová slova: | popis scény;distribuovaná virtuální realita;globální viditelnost;VRML |
Klíčová slova v dalším jazyce: | scene description;distributed virtual reality;global visibility;VRML |
Abstrakt v dalším jazyce: | One of the main issues in the research on Multi-user Distributed Virtual Reality Systems is the virtual environment description language. A number of different languages with various level of description formalism already exist. In this paper we provide a quick overview of the existing systems. We look more into details of Virtual Reality Modeling Language based on SGI´s Open Inventor format. The problems of multi-user reality systems are farther examined from the point of view of keeping the world database consistent. We present methods reducing the communication demands based on using more complex specification of the environment behavior and distribution of the world database. Finally, the paper provides an explanation of our research. We attempt to design an algorithm for direct global visibility preprocessing, which is an important issue related to the world database subdivision. |
Práva: | © Václav Skala - UNION Agency |
Vyskytuje se v kolekcích: | Volume 4, number 1-2 (1996) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Zara_96.pdf | Plný text | 559,22 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/16010
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.