Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBeránek, Jaroslav
dc.date.accessioned2015-11-05T09:48:04Z
dc.date.available2015-11-05T09:48:04Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationArnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2011, č. 1, s. 1-5.cs
dc.identifier.issn1804-8366
dc.identifier.urihttp://arnica.zcu.cz/images/casopis/2011/Arnica_01_web.pdf
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/16761
dc.description.abstractPříspěvek ukazuje na nutnost správného pochopení pojmu nekonečna u budoucích učitelů 1. stupně základní školy. Za tímto účelem je uvedena řada zajímavých historických příkladů.cs
dc.format5 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.relation.ispartofseriesArnicacs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogickács
dc.subjectaktuální a potenciální nekonečnocs
dc.subjectnekonečné množinycs
dc.subjectnekonečné řadycs
dc.titleMožnosti pochopení pojmu nekonečno u budoucích učitelů prvního stupně základní školycs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article shows the necessity of correct understanding of the notion infi nity by the future primary school teachers. Several interesting historical examples are given to illustrate the fact.en
dc.subject.translatedactual and potential infi niteen
dc.subject.translatedinfi nite setsen
dc.subject.translatedinfi nite seriesen
dc.type.statusPeer-revieweden
Appears in Collections:Číslo 1 (2011)
Číslo 1 (2011)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Beranek.pdfPlný text809,82 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/16761

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.