Název: Tvořivost a motivace v hlasové výchově v MŠ
Další názvy: Creativity and Motivation in the Voice Training in the Kindergarten
Autoři: Langmaierová, Kateřina
Vedoucí práce/školitel: Slavíková, Marie
Oponent: Mandysová, Daniela
Datum vydání: 2015
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/19759
Klíčová slova: hlasová výchova;tvořivost;motivace;průpravná cvičení;artikulační cvičení;dechová cvičení;hlasová cvičení;tvořivý pedagog;mateřská škola;ontogeneze dětského hlasu;hudební tvořivost;předškolní výchova;didaktický model k hlasové výchově
Klíčová slova v dalším jazyce: voice training;creativity;motivation;training exercises;artikulate exercises;breath exercises;voice excercises;creativity of the teacher;kindergarten;ontogenesis of children´s voice;musical creativity;preschool education;didactic model in voice training
Abstrakt: Práce se zabývá praktickým využitím hlasové výchovy v mateřské škole. Nejprve je popsána ontogeneze dětského hlasu, jeho fyziologický, psychologický a hudební vývoj. Dále tato práce vymezuje termín hlasová výchova a předkládá přehled elementárních průpravných cvičení dechová, hlasová a artikulační. Zabývá se také tvořivostí pedagoga a nejvhodnějšími metodami motivace, vše s ohledem na děti v předškolním věku. Částečně je zde také zohledněn Rámcový vzdělávací program pro předškolní výchovu, především prostor, který poskytuje pedagogům pro práci v rámci hlasové výchovy. Hlavním cílem práce je předložení didaktických modelů, které je možné aplikovat v rámci běžného denního programu mateřské školy, a jejichž účelem je inspirovat a poukázat na to, jak lze s jednotlivými průpravnými cvičeními pracovat.
Abstrakt v dalším jazyce: The work deals with the application of the voice training in kindergarten. First, there is described the ontogenesis of children's voice and its physiological, psychological and musical progress. Furthermore, there is defined the term "voice training" and a list of elementary training exercises is presented which includes the breath, voice as well as articulate exercises. This work is concerned also with the creativity of the teacher and with the best motivation methods all that with regard to the children in preschool age. Partially, there is also taken into consideration The General Education Program for the Preschool Training - especially the space that is given by that Program to the teachers in the field of voice training work. The main goal of this work is to present the didactic models that can be applied within the common daily schedule in the kindergarten and to show how is possible to work with the particular elementary training exercises.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Bakalarska prace - Langmaierova Katerina.pdfPlný text práce1,38 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
vedouci-Langmaierova_hodnoceni_vedouci_BP_Slavikova.pdfPosudek vedoucího práce934,91 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
oponent-Langmaierova_posudek_oponenta_BP_Mandysova.pdfPosudek oponenta práce812,07 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
obhajoba-Langmaierova_obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce316,41 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/19759

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.