Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.advisorLukavský Jindřich, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorŠtolová, Kateřina
dc.contributor.refereeSlavík Jan, Doc. PaedDr. CSc.
dc.date.accepted2016-5-24
dc.date.accessioned2017-02-21T09:41:58Z-
dc.date.available2014-12-12
dc.date.available2017-02-21T09:41:58Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-15
dc.identifier64658
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24081
dc.description.abstractPředmětem diplomové práce je zopakování modifikované experimentální učební úlohy využívané v longitudinálním výzkumu výtvarného vyjádření emocí technikou nefigurativní malby u jedenáctiletých dětí. Obsahem zadání experimentální úlohy pro žáky je malba jednoho ze sedmi nabídnutých námětů (označení emocí) a následná reflexe, interpretace a hodnocení vzniklých děl. Dialogické řešení reflektivní fáze výuky zdůrazňuje a předjímá vznik sociokognitivních konfliktů, coby podnětných nebo rozvíjejících situací učebních situací. Obecným cílem práce je přispět k porozumění mechanismu sociokognitivního konfliktu, coby nástroje vzdělávání a výchovy žáků v expresivně tvořivých činnostech ve výtvarné výchově. Konkrétním cílem práce je zmapovat kvalitu vyjadřovaných prekonceptů jednotlivých aktérů (učitel, žáci) a jejich přínos pro objevování vzdělávacích motivů v experimentální učební úloze.cs
dc.format66 s. (950297 znaků)cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectsociokognitivní konfliktcs
dc.subjectartefiletikacs
dc.subjectvýtvarná výchovacs
dc.subjectexpresivní tvořivé úlohycs
dc.subjectvzdělávací motivcs
dc.subjectpedagogická transformace obsahucs
dc.subjectporozuměnícs
dc.subjectinterpretacecs
dc.subjectdětský výtvarný projevcs
dc.subjectkvalitativní výzkumcs
dc.subjectvizuální komunikacecs
dc.titleMechanismus sociokognitivního konfliktu coby nástroje vzdělávání a výchovy žáků v expresivně tvořivých činnostech ve výtvarné výchověcs
dc.title.alternativeThe mechanism of socio cognitive conflict as a tool of education in expressively creative activities in art educationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe topic of the thesis is the mechanism of socio-cognitive conflict as a tool of education in expressively creative activities in art education. The thesis is conceived in a theoretical part and a practical part. In the theoretical part is described the mechanism of socio-cognitive conflict and its role and benefits in education and its connection to curriculum. The work then focuses on the importance of pedagogical content knowledge and the transformation of subject matter which are essential for dealing with socio-cognitive conflict. The practical part was based on an experimental learning activity which was performed at middle school.en
dc.subject.translatedsocio-cognitive conflicten
dc.subject.translatedinterpretationen
dc.subject.translatededucation through arten
dc.subject.translatedart educationen
dc.subject.translatedexpressively creative activitiesen
dc.subject.translatedqualitative researchen
dc.subject.translatedart-phileticen
dc.subject.translatedvisual communicationen
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KVK)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
DP-stolova.pdfPlný text práce3,12 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Stolova Katerina_vedouci_Lukavsky_2016.pdfPosudek vedoucího práce1,56 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
SCAN_Stolova Katerina_oponent_Slavik_2016.pdfPosudek oponenta práce1,68 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Prubeh obhajoby - Stolova Katerina_2016.pdfPrůběh obhajoby práce487,71 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24081

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.