Název: | Využití Jazz Chants při nácviku výslovnosti v anglickém jazyce na 1. stupni základní školy |
Další názvy: | Using Jazz Chants in Practising Pronunciation in English Lessons in Primary Schools |
Autoři: | Čermáková, Iva |
Vedoucí práce/školitel: | Hurtová Danuše, Mgr. |
Datum vydání: | 2016 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/24273 |
Klíčová slova: | anglický jazyk na 1. stupni základní školy;výuka anglické výslovnosti;charakteristika vybraných hlásek;návrhy na zlepšení výslovnosti;rytmizované popěvky |
Klíčová slova v dalším jazyce: | english in the primary classes;teaching english pronunciation;characteristics of selected sounds;suggestions for improving pronunciation;jazz chants |
Abstrakt: | Práce se zabývá problematikou využití Jazz Chants při nácviku správné výslovnosti na 1. stupni základní školy. Teoretická část se nejprve věnuje východiskům popisujícím charakteristiku žáků mladšího školního věku. Specifikuje výuku anglického jazyka a anglické výslovnosti, charakteristiku vybraných hlásek a dále popisuje návrhy na zlepšení výslovnosti a zkoumané rytmizované popěvky. Hlavním cílem výzkumu je zjistit, zda záměrné využívání Jazz Chants napomáhá ke zlepšení výslovnosti jedné samohlásky a tří souhlásek u žáků 5. ročníku Základní školy T. G. Masaryka v Sušici. Vedlejším cílem výzkumu je zjištění, zda se žáci na práci s Jazz Chants těší a zda je zajímá tato možnost nácviku správné výslovnosti. Praktická část popisuje metody zkoumání (pozorování, experiment a dotazník) díky nimž bylo možné získat a potřebná data. Tato data byla v kapitole výsledky a komentáře zanalyzována, prezentována pomocí grafů a následně okomentována. Ze získaných výsledků jsme došli k závěru, že záměrné a cílené používání Jazz Chants v hodinách anglického jazyka skutečně napomáhá žákům k tomu, aby zlepšovali svou anglickou výslovnost. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The work deals with the use of Jazz Chants in practising the correct pronunciation in the primary classes. The theoretical part describes the basic issues of school children, teaching English and English pronunciation, the characteristics of selected sounds and investigates Jazz Chants. The main goal of the research is to determine whether the deliberate use of Jazz Chants helps to improve 5 th grade pupils´ pronunciation of one vowel and three consonants. The secondary goal of the research is to determine whether pupils enjoy the work with Jazz Chants and whether they are interested in the posibility of practising the correct pronunciation this way. The practical part describes the research tools (the observation, the experiment and the questionnaire) which were used to collect necessary data. These data were analyzed and presented through graphs and subsequently commented on. It was found out that the deliberate and targeted use of Jazz Chants in English language classes really helps pupils to improve their English pronunciation. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Cermakova_Iva_Diplomova_prace.pdf | Plný text práce | 39,89 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cermakova - DH - ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,41 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cermakova - LL - opon.pdf | Posudek oponenta práce | 888,99 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Cermakova - obhajoba.pdf | Průběh obhajoby práce | 282,7 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/24273
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.