Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorKlečková Gabriela, Mgr. Ph.D.
dc.contributor.authorBaxová, Petra
dc.date.accepted2016-5-23
dc.date.accessioned2017-02-21T09:46:11Z-
dc.date.available2015-1-6
dc.date.available2017-02-21T09:46:11Z-
dc.date.issued2016
dc.date.submitted2016-4-8
dc.identifier64878
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/24279
dc.description.abstractTato diplomová práce se zabývá učitelskými otázkami ve výuce anglického jazyka na českých gymnáziích a jejich efektem na zapojení žáků do výuky. V první části, která slouží jako teoretický rámec pro následný výzkum, se čtenář seznámí se základní terminologií a různými aspekty učitelských otázek, a zejména pak s řadou doporučení, jak dosáhnout efektivního dotazování ve výuce anglického jazyka. Hlavní část výzkumu byla provedena pomocí náslechů, tj. přímého pozorování vyučovacích hodin. Výsledky výzkumu odhalily, že dotazovací dovednosti většiny učitelů mají velké rezervy. Ve výuce anglického jazyka převažovaly pedagogické otázky nižší kognitivní úrovně, které dostatečně nestimulují komunikační, ani rozumové schopnosti žáků vyššího stupně gymnázia. Výzkum dále naznačil, že ke zvýšení jazykové produkce žáků přispívají zejména tři podmínky: častější využití autentických otázek a otázek vyšší kognitivní úrovně, uplatňování všech doporučení o efektivním dotazování, a poskytnutí dostatku času na přípravu a přemýšlení před samotným dotazováním. Výsledky výzkumu jsou okomentovány, možné příčiny a následky zmíněny. V závěru práce jsou navrženy možné implikace pro výuku anglického jazyka.cs
dc.format70 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rightsPlný text práce je přístupný bez omezení.cs
dc.subjectotázky učitelecs
dc.subjectpedagogický dialogcs
dc.subjecttypy otázekcs
dc.subjectpedagogické a autentické otázkycs
dc.subjectkognitivní úroveň otázekcs
dc.subjectdovednosti dotazovánícs
dc.subjectodpovědi studentůcs
dc.subjectautentická interakcecs
dc.subjectefektivní dotazovánícs
dc.titleFormy otázek ve výuce anglického jazyka na českých gymnáziích a jejich vliv na zapojení žákůcs
dc.title.alternativeEFL Teacher Questioning Behaviour at Czech Grammar Schools and Its Effect on Student Classroom Participationen
dc.typediplomová prácecs
dc.thesis.degree-nameMgr.cs
dc.thesis.degree-levelNavazujícícs
dc.thesis.degree-grantorZápadočeská univerzita v Plzni. Fakulta pedagogickács
dc.thesis.degree-programUčitelství pro střední školycs
dc.description.resultObhájenocs
dc.rights.accessopenAccessen
dc.description.abstract-translatedThe thesis deals with EFL teacher questions and their effect on student language production and classroom participation. Readers are presented with various aspects of teacher questions, including their role in classroom discourse, the importance of questioning, different question types and their cognitive level, the functions of teacher questions, and so on. Numerous examples of various research studies on the similar subjects are provided. The research was carried out by means of lesson observations and teacher structured interviews at a Czech grammar school. It maps EFL teachers´ questioning behaviour and student´ participation within the IRF sequences. The research results revealed that the teachers´ use of various question types was not well-balanced in most cases, with prevalence of display and lower-order questions, students´ abilities and skills thus often staying unutilized. It was further showed that most teachers used L1 in questioning on a small scale, which corresponds with modern EFL principles. Typical questioning techniques and patterns were observed and analysed with each teacher. Students´ answers to their teachers´ questions were also investigated, showing that higher-order and referential questions supported the students´ language production more effectively. Nevertheless, the key condition of increasing STT seemed to lie in the expedient use of teacher questioning skills.en
dc.subject.translatedefl teacher questionsen
dc.subject.translatedthe irf patternen
dc.subject.translatedquestion typesen
dc.subject.translateddisplay and referential questionsen
dc.subject.translatedcognitive level of questionsen
dc.subject.translatedskills of questioningen
dc.subject.translatedstudent answersen
dc.subject.translatedgenuine interactionen
dc.subject.translatedeffective questioningen
Appears in Collections:Diplomové práce / Theses (KAN)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
THESIS BAXOVA.pdfPlný text práce1,01 MBAdobe PDFView/Open
Baxova - GK - ved.pdfPosudek vedoucího práce558,35 kBAdobe PDFView/Open
Baxova - JQ - opon.pdfPosudek oponenta práce1,06 MBAdobe PDFView/Open
Baxova - obhajoba.pdfPrůběh obhajoby práce283,3 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/24279

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.