Název: Kompetence začínajícího pedagoga v mateřské škole
Další názvy: Competence of novice teacher in kindergarten
Autoři: Dušková, Dagmar
Vedoucí práce/školitel: Podpera Milan, Mgr.
Datum vydání: 2016
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/24468
Klíčová slova: učitel;začínající učitel;uvádějící učitel;mateřská škola;absolvent;kompetence učitele;profesní kompetence
Klíčová slova v dalším jazyce: beginning teacher;misleading teacher;kindergarten;graduate;competency of teacher;professional competency
Abstrakt: V bakalářské práci s názvem Kompetence začínajícího pedagoga v MŠ se zabývám problematikou uvádění začínajících učitelů do praxe ve východočeském regionu. Zajímalo mne, zda ředitelé v předškolním zařízení využívají plán pro uvádění do praxe, přesto, že dokument není legislativně ukotven. Zda využívají uvádějícího učitele k rozvoji profesních kompetencí u začínajících absolventů pedagogických škol. Teoretická část popisuje profesi začínajícího učitele, vysvětluje pojmy profesní kompetence učitele předškolního vzdělávání. Obecně je zde popsána legislativa, z které lze vycházet při podpoře začínajícího učitele v mateřské škole. Praktická část zjišťuje přínos jednotlivých možností podpory začínajících učitelů ve vybraném regionu formou kvalitativního i kvantitativního výzkumu.
Abstrakt v dalším jazyce: In the bachelor thesis with title "Competency of beginning teacher in kindergarten" I solve an issue of presenting beginning teacher into practice in Eastern region. I wondered if the directors of preschools use plan for the presenting into the practice in spite of this document does not exist in our legislation. They use the teacher to develop his/her professional competency at beginning graduates of faculty of education. Abstract In the bachelor thesis with title "Competency of beginning teacher in kindergarten" I solve an issue of presenting beginning teacher into practice in Eastern region. I wondered if the directors of preschools use plan for the presenting into the practice in spite of this document does not exist in our legislation. They use the teacher to develop his/her professional competency at beginning graduates of faculty of education. Theoretical part of the thesis describes the profession of the beginning teacher. It explains concepts of competency and professional competency of the preschools teacher. In general, the legislation is described here. We can use it for supporting of the beginning teacher in kindergarten. Practical part finds out the benefits of each way of supporting of the beginning teacher in the chosen region with form of qualitative and quantitative research.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KPG)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Duskova_Bakalarka_cerven16.pdfPlný text práce944,05 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Duskova VP.pdfPosudek vedoucího práce593,82 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Duskova OP.pdfPosudek oponenta práce949,86 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Duskova O.pdfPrůběh obhajoby práce382,89 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/24468

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.