Název: | Modely hudebně tvořivých činností v předškolním a mladším školním věku |
Další názvy: | Patterns of musical creative activities for pre-school and younger school age children |
Autoři: | Kimmelová, Magdalena |
Vedoucí práce/školitel: | Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc. |
Oponent: | Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27427 |
Klíčová slova: | tvořivost;originalita;hudební rozvoj;umění;vlastní vyjádření;dětská hudební tvořivost;předškolní věk;mladší školní věk;tvořivé hudební činnosti;modelování tvořivých činností |
Klíčová slova v dalším jazyce: | creativity;originality;musical development;art;self-expression;children's musical kreativity;pre-school age;young school age;creative musical activities;developing of creative activities |
Abstrakt: | V diplomové práci jsem se zaměřila na představení a objasnění pojmů tvořivost, hudební tvořivost, dětská hudební tvořivost a modelování tvořivých činností. V teoretické části jsem se dále zabývala hudebními vlohami, schopnostmi či hudebností. Nabízím také odpověď na otázku - jak pracovat, abychom rozvíjeli tvořivost, a jaký má tato problematika význam. Náplní praktické části mé práce jsou konkrétní modely hudebně tvořivých činností, které jsem navrhla, ověřila v praxi a vyvodila závěry (klady, zápory). Z tohoto zhodnocení také vyplynulo doporučení pro případné pokračovatele. Dále jsem přiložila návrhy na jednotlivé činnosti, které taktéž podporují rozvoj dětské tvořivosti a lze je do výuky běžně zařadit. |
Abstrakt v dalším jazyce: | In my final thesis I focused on introducing and clarifying terms creativity, musical creativity, children's musical creativity and developing of creative activities. In theoretical part I examined musical skills, abilities and musicality. I also answered a question How to work with children in order to develop their creativity and how important this development is for them. In the practical part there are concrete models of musical-creative activities which I developed, examined in practice and analysed. Based on my research there are also further recommendations for potential followers of my work. Furthermore I attached some ideas for activities for creativity development which can be implemented to children education. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
DP_8_4_Kimmelova_finalni_verze.pdf | Plný text práce | 1,54 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kimmelova_posudek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,46 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kimmelova_posudek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 1,11 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Kimelova_prubeh_obhajoby.jpg | Průběh obhajoby práce | 335,33 kB | JPEG | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/27427
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.