Název: | Hudebně dramatizační a výtvarné činnosti s dětmi předškolního věku. |
Další názvy: | Musical drama and art activites with early years foundation stage. |
Autoři: | Fleissigová, Lenka |
Vedoucí práce/školitel: | Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc. |
Oponent: | Lišková Štěpánka, PhDr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/27429 |
Klíčová slova: | dítě;hudební výchova;hudebně dramatické činnosti;výtvarné činnosti;mateřská škola |
Klíčová slova v dalším jazyce: | child;music education;music and drama activities;art activities;kindergarten |
Abstrakt: | Teoretická část diplomové práce poukazuje na hlavní úkoly hudební výchovy při rozvíjení dětí v mateřské škole, popisuje hudební činnosti, hudební představy, tvořivé schopnosti, které rozvíjí dítě a jeho dovednosti. Seznamuje nás se základními metodami prožitkového učení a poukazuje na integraci předmětů, na postavení hudební, dramatické a výtvarné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání. V praktické části navrhuji vlastní program, integrovaný tematický celek pro hudebně dramatickou a výtvarnou výchovu s prožitkovými aktivitami, využitelnými v mateřské škole, vycházejícími z cílů RVP PV. Předkládané návrhy jsou prověřeny vlastní praxí v mateřské škole a v příloze je diplomová práce obohacena o výtvarná díla dětí, jejich výrobky. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The theoretical part highlights the main challenges of the music education in the development of children in a nursery school, describes the musical activities, musical imagination, creative skills that develop the child's skills. It acquaints with the basic methods of the experiential learning and highlights the integration of the objects, of the position of musical, dramatical and art education in general educational program for preschool education. In the practical part I propose my own program, the integrated thematic unit for musical and dramatic arts with experiential activities, usable in kindergarten, based upon the objectives of RVP PV. The proposals are verified in personal practice in kindergarten and the thesis is enriched with works of children art and their products in the Appendix. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KHK) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace-LF.pdf | Plný text práce | 2,57 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Fleissigova_posudek_vedouci.pdf | Posudek vedoucího práce | 1,55 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Fleissigova_posudek_oponent.pdf | Posudek oponenta práce | 1,54 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Fleissigova_prubeh_obhajoby.jpg | Průběh obhajoby práce | 313,25 kB | JPEG | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/27429
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.