Název: | Diktáty na 1. stupni ZŠ |
Další názvy: | Dictations in primary school |
Autoři: | Belšánová, Světlana |
Vedoucí práce/školitel: | Vejvodová Jana, PaedDr. CSc. |
Oponent: | Vaňková Jana, PhDr. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/28246 |
Klíčová slova: | dysortografie;motivace;reedukace;specifické vývojové poruchy učení |
Klíčová slova v dalším jazyce: | dysortographia;motivation;remedy;specific learning disability |
Abstrakt: | Tato práce je zaměřená na psaní diktátů na 1. stupni základní školy. V teoretické části pojednává jak o pravopisu všeobecně, tak o diktátu samotném, o jeho typech, funkci, technice diktování atd. Závěrem je zmíněna specifická poruchu učení, která je s pravopisem spojená, tedy dysortografie. Jsou zde vymezeny její projevy a základy reedukační péče. Praktická část obsahuje analýzy diktátů jednotlivých učebnicových řad, analýzy různých typů speciálních příruček na diktáty a zakončena je popisem a interpretací výzkumu zaměřeného na psaní diktátů. Cílem práce bylo získat přehled v oblasti psaní diktátů, najít různé možnosti, jak diktáty zadávat, zohlednit přitom motivační složku a zmapovat přístup žáků k psaní diktátů. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with writing dictations in primary schools. In the theoretical part, there is generally described spelling, a dictation and its types, its functions, and methods of dictating. At the end there is mentioned a specific defect of learning, which is associated with spelling and it is called a dysortography. There are defined its signs and bases of the re-educative care. The practical part contains analysis of dictations in some textbook series, analysis of different types of handbooks especially for dictations and it ends with a description and interpretation of research focused on writing dictations. The aim of my thesis was to get an overview in the field of dictations, to find various ways of writing dictations, take into account the moti vation aspect and to map the access of students to write dictations. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KČJ) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Belsanova Svetlana DP 2017.pdf | Plný text práce | 1,2 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
belsanova_vankova.pdf | Posudek oponenta práce | 182,13 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
belsanova_vejvodova.pdf | Posudek vedoucího práce | 38,17 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
belsanova_prubeh.pdf | Průběh obhajoby práce | 65,33 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/28246
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.