Název: | Modelování reálné nehody chodce s automobilem: Porovnání různých přístupů v modelování kapoty vozidla Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling |
Autoři: | Špička, Jan Vychytil, Jan Maňas, Jaroslav Pavlata, Petr Motl, Jakub |
Citace zdrojového dokumentu: | ŠPIČKA, J., VYCHYTIL, J., MAŇAS, J., PAVLATA, P., MOTL, J. Modelling of Real Car-to-Pedestrian Accident: Comparison of Various Approaches in the Car Bonnet Modelling. ECCOMAS Thematic Conference on Multibody Dynamics. Praha: Nakladatelství ČVUT (CTN), 2017. s. 805-815. ISBN 978-80-01-06174-9. |
Datum vydání: | 2017 |
Nakladatel: | Nakladatelství ČVUT |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/29316 |
ISBN: | 978-80-01-06174-9 |
Klíčová slova: | model lidského těla, nehoda chodce s vozidlem, model vozidla, predikce poranění, rekonstrukce nehody |
Klíčová slova v dalším jazyce: | human body model, pedestrian-car accident, car model, injury prediction, collision reconstruction |
Abstrakt: | Cílem této práce byla rekonstrukce reálné nehody chodce s vozidlem. Zúčastněné vozidlo bylo typu Škoda Roomster a zraněným chodcem byla 77 letá žena. Geometrie, materiálové vlasnosti a počáteční podmínky (pozice a rychlost) auta tak jako anthropometrická data chodce jsou známi z protokolu o nehodě. Tento byl poskytnut z projektu CzIDAS. Vozidlo se pohybovalo rychlostí 30 km/h a srazilo chodce zleva. Protokol o nehodě obsahuje popis poškození vozidla a poranění chodce. Tato rekonstrukce nehody se snaží namodelovat jak poškození vozidla, tak poranění chodce, tak aby odpovídalo skutenčné nehodě. |
Abstrakt v dalším jazyce: | Purpose of this work is reconstruction of a real vehicle to pedestrian collision. The involved car model was Skoda Roomster and the participating pedestrian was 77 years old female. The geometry, mechanical parameters of the car, initial properties (position and velocity) as well as the anthropometric data of the female are know from the accident protocol, provided by CzIDAS project (Czech In-depth Accident Study). The car moved with the initial velocity equalling 30 km/h and hit the pedestrian from her left side by its right-frontal part. The accident protocol contains also the description of the car damage and injury sustained by the pedestrian. The effort of the accident reconstruction was to not only to meet deformation of the vehicle (shape and maximal bonnet intrusion, but also pedestrian injury. |
Práva: | Plný text není přístupný. © Nakladatelství ČVUT |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference papers (MMI) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
spicka_vychytil_eccomas_proceedings_2017.pdf | 4,53 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/29316
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.