Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorPerič, Tomáš
dc.contributor.editorValach, Petr
dc.contributor.editorCharvát, Luboš
dc.date.accessioned2019-03-14T09:10:32Z-
dc.date.available2019-03-14T09:10:32Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationHry 2018: sborník příspěvků s tématikou her v programech tělovýchovných procesů = Games 2018: proceeding of papers on games in the programs of physical education and sport training proceses. 2018, s. 11.cs
dc.identifier.isbn978-80-261-0838-2
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/31320
dc.description.abstractJedním z hlavních problémů současného tréninku ve sportovních hrách je rozvoj kognitivních předpokladů (ve sportovních hrách bývá representován pojmy jako cit pro hru, čtení hry apod.). Díky vysoké neurčitosti a velké proměnlivosti reálných podmínek při utkání se jedná o obtížně definovanou úlohu. Jednou z nových možností, jak danou situaci standardizovat, se ukazuje virtuální realita. Ta díky digitálnímu prostředí umožňuje vysokou míru objektivizace těchto procesů. Byl vytvořen specifický tréninkový program ve virtuální realitě pro rozvoj kognitivních a sportovně specifických dovedností v ledním hokeji. Tento program byl realizován u experimentální skupiny (n=8, věk, 10 – 11 let) hráčů ledního hokeje po dobu tří měsíců (počet tréninkových jednotek 39, každá 45 min.). Kontrolní skupina (n=8, věk, 10 – 11 let) měla ve stejném objemu všestranné zatížení. Obě skupiny byly testovány před a po průběhu experimentu v kognitivní oblasti (Vienna test system – 5 testů) a na ledě (3 herně specifické testy). Experimentální program zlepšil statisticky významně hokejové dovednosti ve všech třech testech (hodnoceno procedurou MANOVA), v kognitivní oblasti nebylo prokázáno statisticky významné zlepšení, pouze u dílčích testů.cs
dc.format1 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.relation.ispartofseriesHry 2018cs
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectkognitivní rozvojcs
dc.subjecttrénink dětícs
dc.subjectVídeňský testovací systémcs
dc.subjectinteraktivní virtuální realitacs
dc.titleVirtuální realita jako prostředek rozvoje kognitivních procesů u dětí v ledním hokejics
dc.typekonferenční příspěvekcs
dc.typeconferenceObjecten
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedcognitive developmenten
dc.subject.translatedchildren trainingen
dc.subject.translatedVienna test systemen
dc.subject.translatedinteractive virtual realityen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Hry 2018 / Games 2018
Hry 2018 / Games 2018

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Peric.pdfPlný text960,28 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/31320

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.