Název: | Obraz učitelky v ruské literatuře 20. století |
Další názvy: | The Portrayal of a Teacher in Twentieth-Century Russian Literature |
Autoři: | Štěpánková, Jana |
Vedoucí práce/školitel: | Pešková Michaela, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/32881 |
Klíčová slova: | ruská literatura;20. století;koncepce učitele;učitelka;výchova;vzdělávání;proměny společnosti;škola;mezipředmětové vztahy |
Klíčová slova v dalším jazyce: | russian literature;20th century;teacher´s image;woman teacher;education;transformations of society;school;interdisciplinary relations |
Abstrakt: | Diplomová práce si klade za cíl zhodnotit postavení učitele v odkazu na ruskou uměleckou literaturu 20. století. V úvodu seznamuje s kulturně-historickými kontexty fungování ruského školství v průběhu 20. století v porovnání se školstvím v 19. století. Dále se práce na základě komparace literárních děl snaží potvrdit či vyvrátit domněnku, že na povolání učitele se v ruské literatuře 20. století pohlíží jako na jedno z nejvýznamnějších, protože úkolem učitele je vychovávat budoucí generaci tak, aby byla prospěšná sobě i společnosti. Dalším cílem diplomové práce je zhodnotit v didaktické části problematiku mezipředmětových vztahů a navrhnout pracovní listy vycházející z analyzovaných literárních děl. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The thesis aim is to evaluate the status of the teaching profession with regard to the 20th century Russian literature. The introductory part deals with cultural-historical contexts of Russian education in the 20th century in comparison with the 19th century education. Comparing the literary works the thesis is trying to confirm or disprove the hypothesis that the teaching profession in Russian literature is seen as one of the most important jobs whose aim is to educate the future generation so that it is profitable for itself and for the society. The aim of the teaching theory part (of the thesis) is to evaluate the issue of interdisciplinary relations and to produce worksheets integrating analyzed literary works. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KRF) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
diplomova prace.pdf | Plný text práce | 512,73 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stepankova Pesk ved.pdf | Posudek vedoucího práce | 859,92 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stepankova Sov opon.pdf | Posudek oponenta práce | 744,51 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Stepankova obh.pdf | Průběh obhajoby práce | 302,36 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/32881
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.