Název: VÝTVARNÉ ŘEŠENÍ POČÍTAČOVÉ HRY
Další názvy: VIDEO GAME CONCEPT ART
Autoři: Štorch, Filip
Vedoucí práce/školitel: Šlajch Václav, MgA. Ing.
Oponent: Hladík Roman
Datum vydání: 2018
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni
Typ dokumentu: diplomová práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/33309
Klíčová slova: válka ve vietnamu;indočínská válka;válečná hra;počítačová hra;návrh projektu;francouzské kolonie;historický průzkum;obrazová knížka
Klíčová slova v dalším jazyce: vietnam war;war in indochina;war game;video game;concept design;french colonies;historical research;art book
Abstrakt: Vietminh je kniha concept artu pro případnou budoucí hru, inspirovanou starou českou first-person akcí Vietcong. Tahle hra byla velmi povedená hned z několika důvodů. Jedním z nich je kvalitativní konzistentnost obsahu, protkaná skrz naskrz celou hrou. Dalším důležitým aspektem hry Vietcong, je její věrné zpracování amerického konfliktu ve Vietnamu. Ve snaze věnovat se méně omšelému tématu, Vietminh zpracovává události předešlého konfliktu, takzvané První války v Indočíně. O válce v Indočíně se moc neví a tak se stal detailní průzkum na dané téma jednou z největších ambic projektu. Velká část referenčních materiálů byla posbírána z internetu. Často se jednalo o černobílé fotografie. Dalšími druhy zdrojů byly filmy nebo literatura dokumentárního charakteru. Obrazy v knize zahrnují několik oborů herního designu. Každé prostředí má kromě mapy zpracované jednotlivé oblasti zájmu. Hlavní postavy mají svůj unikátní vzhled a smysluplnou roli. Další návrhy zobrazují vozidla, budovy, civilisty nebo zbraně. v knížce si také můžeme přečíst historické poznatky a další dodatky týkající se tvorby. Patří mezi ně popisy postav a jejich charakteru nebo návrhy kampaňových misí. Knížka se snaží vše zmíněné propojit tak, aby vznikl co nejcelistvější obraz navrhované hry. Všechny obrazy jsou tvořeny digitálně, použitím standardního softwaru, jako Adobe Photoshop. Některé postupy vyžadovaly tvorbu hrubých 3D modelů. K jejich tvorbě posloužil Google sketchUp. Během procesu byly použity také fotky. Obrazová kniha se už svojí podstatou snaží být vizuálně atraktivním objektem. V tomto ohledu knížka získala odvážný moderní design využívající vysokých kontrastů a dynamické kompozice. Finálním cílem nakonec není realizace projektu, nýbrž obnovení diskuze nad některými tématy, které knížka zmiňuje. Současná herní scéna by se měla ohlédnout a znovu vzkřísit zapomenuté řemeslo, přítomné v tolika starých hrách.
Abstrakt v dalším jazyce: Vietminh is a book of concept art for a would-be game, inspired by old Czech first-person shooter - Vietcong. This game was very well made for several reasons. One of those reasons is the strong sense of consistency throughout the content. Another important aspect is Vietcong's faithful portrayal of US Vietnam War. In order to touch a little less exhausted topic, Vietminh tells a story of the preceding conflict, the Indochina War.There is very little known of the French war in Indochina, and one of the project's biggest ambitions was the research on the given topic. Majority of the reference material was gathered from the internet, mostly black and white photos. Other kinds of resources were movies or documentative literature. Art in the book touches several areas of game designing. Each environment has its map overview, with places of interest. Main Characters have their unique personalities and roles. Other concepts depict buildings, civilians, vehicles or weapons. Throughout the book, we can read the research notes and additional information. The text also contains descriptions of game characters or campaign missions. Book aims to intertwine everything together so it can give a complete idea of the final Game. Art in the book is made digitally, with use of standard software, mainly Adobe Photoshop. The situation sometimes required 3D mockups. These were made with Google SketchUp. Photos were also used during the process. The artbook by its nature aims to be a visually attractive object. In this sense, book obtained a bold, modern look of high contrast and dynamic composition. The final goal is not to have Vietminh made, but to remind people of the timeless quality we can still find in old games. Some of these values should be given more attention in the future projects. May this book serve as a statement of that.
Práva: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Vyskytuje se v kolekcích:Diplomové práce / Theses (KDE)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Diplomova prace.pdfPlný text práce2,32 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Storch.pdfPosudek vedoucího práce325,44 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Storch_0.pdfPosudek oponenta práce794,32 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít
Storch_1.pdfPrůběh obhajoby práce360,81 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33309

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.