Full metadata record
DC pole | Hodnota | Jazyk |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Vogel Petr, Doc. M.A. | |
dc.contributor.author | Jurusová, Tereza | |
dc.contributor.referee | Mergl Jan, PhDr. Ph.D. | |
dc.date.accepted | 2018-6-7 | |
dc.date.accessioned | 2019-03-15T10:26:58Z | - |
dc.date.available | 2017-5-31 | |
dc.date.available | 2019-03-15T10:26:58Z | - |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.date.submitted | 2018-4-30 | |
dc.identifier | 73980 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/33331 | |
dc.description.abstract | Má diplomová práce je o řemeslech, kráse, květinách a především ženách. Reaguji na zvolené téma/citát od Ladislava Sutnara "Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření" a na mé předchozí práce, které dál rozvíjím. Na začátku jsem se inspirovala ženskými portréty a plastikami. Vyobrazeními starých mistrů. V těchto malbách a plastikách nalézám rozmanitost. Zároveň ji shledávám v květinách. Hledala jsem detail, které jsem později využila při navrhování šperků. První náčrty obsahovaly různé tvary a detaily z přírody. Na tyto kresby jsem reagovala prvními modely šperků. Věděla jsem, že chci pracovat s kovy s dobrými vlastnostmi. Použila jsem obecné kovy měď a mosaz. Tyto kovy jsou dobře tvárné. Z připravených proválcovaných plíšků a z měděné a mosazné kulatiny jsem dále modelovala nejrůznější tvary. Po očištění jsem tyto tvary pájela k sobě. Jednotlivé náhrdelníky vznikaly postupně. Chtěla jsem, aby každý náhrdelník byl jiný, měl svůj vlastní mechanismus, který zároveň drží šperk v jeden celek. Při montáži šperků jsem prováděla povrchové úpravě ve zlaté a úpravu pomocí plamene. Dva šperky jsem nechala v surovém stavu. Některé šperky jsou doplněny o perly. Všech osm šperků/náhrdelníků je zakonzervováno lakem, zároveň součástí šperků jsem etue. | cs |
dc.format | 18 s., (27 194 znaků), 34 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Západočeská univerzita v Plzni | cs |
dc.relation.isreferencedby | https://portal.zcu.cz/StagPortletsJSR168/CleanUrl?urlid=prohlizeni-prace-detail&praceIdno=73980 | - |
dc.rights | Plný text práce je přístupný bez omezení. | cs |
dc.subject | šperk | cs |
dc.subject | náhrdelník | cs |
dc.subject | řemeslo | cs |
dc.subject | mosaz | cs |
dc.subject | měď | cs |
dc.subject | zlato | cs |
dc.subject | oheň | cs |
dc.subject | perly | cs |
dc.subject | květiny | cs |
dc.subject | ženy. | cs |
dc.title | "Zdá se, že nanejvýš pečlivé a kultivované řemeslné provedení je na vymření." Ladislav Sutnar | cs |
dc.title.alternative | "It seems, that the most careful and cultivated craftmanship is dying out." Ladislav Sutnar | en |
dc.type | diplomová práce | cs |
dc.thesis.degree-name | MgA. | cs |
dc.thesis.degree-level | Navazující | cs |
dc.thesis.degree-grantor | Západočeská univerzita v Plzni. Fakulta designu a umění Ladislava Sutnara | cs |
dc.thesis.degree-program | Design | cs |
dc.description.result | Obhájeno | cs |
dc.rights.access | openAccess | en |
dc.description.abstract-translated | My master's thesis is about crafts, beauty, flowers and especially women. I respond to the chosen theme / quotation from Ladislav Sutnar "It seems that the most careful and cultivated craftsmanship is to extinction" and my previous work, which I continue to develop. At first, I was inspired by women's portraits and sculptures, paintings of old masters. In these paintings and sculptures, I find variety. At the same time, I find it in flowers. I was looking for the detail I used later in designing jewellery. The first sketches contained different shapes and details from nature. I responded to these drawings with the first jewellery models. I knew I wanted to work with metals with good properties. I used general metals - copper and brass. These metals are well ductile. From the pre-fabricated sheets and the copper and brass rounds, I modelled many shapes. After the cleansing, I solded these shapes together. Individual necklaces were created gradually. I wanted each necklace to be different, it has its own mechanism, which also holds the jewel in one. After the jewellery was assembled, I made a gold finish and flame treatment. I left the two jewels in the raw state. Some jewels are accompanied by pearls. All eight jewellery / necklaces are preserved with varnish, while the part of the jewels are etui. | en |
dc.subject.translated | jewelry | en |
dc.subject.translated | necklace | en |
dc.subject.translated | craft | en |
dc.subject.translated | brass | en |
dc.subject.translated | copper | en |
dc.subject.translated | gold | en |
dc.subject.translated | fire | en |
dc.subject.translated | pearls | en |
dc.subject.translated | flowers | en |
dc.subject.translated | women. | en |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KDE) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Tereza Jurusova - diplomova prace.pdf | Plný text práce | 4,91 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jurusova.pdf | Posudek oponenta práce | 454,49 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jurusova_0.pdf | Posudek vedoucího práce | 658,69 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Jurusova_1.pdf | Průběh obhajoby práce | 400,11 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33331
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.