Název: | Strategie žáků 1. a 2. ročníku základní školy při reprezentaci některých přirozených čísel |
Další názvy: | Strategies of elementary school first- and second-year learners in the representation of selected natural numbers |
Autoři: | Pěchoučková, Šárka |
Citace zdrojového dokumentu: | PĚCHOUČKOVÁ, Š. Strategie žáků 1. a 2. ročníku základní školy při reprezentaci některých přirozených čísel. In EME2018 Proceedings : Perspektivy primárního vzdělávání matematice : 23. ročník vědecké konference s mezinárodní účastí Elementary Mathematics Education. Olomouc: Univerzita Palackého, 2018. s. 49-53. ISBN 978-80-905281-7-8. |
Datum vydání: | 2018 |
Nakladatel: | Univerzita Palackého |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/33780 |
ISBN: | 978-80-905281-7-8 |
Klíčová slova: | reprezentace;přirozené číslo;strategie |
Klíčová slova v dalším jazyce: | representation;natural number;strategy |
Abstrakt: | V prvním a následně ve druhém ročníku základní školy byl se stejným vzorkem žáků realizován laboratorní experiment, jehož cílem bylo zjistit, jaké strategie používají žáci prvního ročníku při enaktivní reprezentaci přirozených čísel 4, 5, 6, 9 a 11 a žáci druhého ročníku při enaktivní reprezentaci čísel 7, 10, 12, 19, 27, 34, 46 a 55 prostřednictvím manipulace s Cuisenairovými hranolky. V průběhu školního roku bylo žákům 1. ročníku předloženo 5 úkolů, žákům 2. ročníku byly předloženy 3 úkoly, které každý žák řešil samostatně a odděleně od ostatních na pracovním stole. Na základě přímého pozorování a pozorování videozáznamu byla provedena kvalitativní a částečně i kvantitativní analýza. |
Abstrakt v dalším jazyce: | A laboratory experiment was carried out with the same sample of first-year and subsequently second-year learners with the objective to discover strategies used by first-year learners during the enactive representation of natural numbers 4, 5, 6, 9 and 11 and by second-year learners during the enactive representation of numbers 7, 10, 12, 19, 27, 34, 46 and 55 using manipulation with Cuisenaire rods. First-year learners were given five tasks during the school year and second-year learners were given three tasks; each learner was solving the tasks autonomously at a work desk separated from others. A qualitative and partial quantitative analysis was performed based on direct observation and observation of video records. |
Práva: | Plný text není přístupný. © Univerzita Palackého |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference papers (KMT) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Pechouckova.pdf | 231,44 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/33780
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.