Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKönigsmarková, Jana
dc.date.accessioned2019-03-26T09:11:23Z-
dc.date.available2019-03-26T09:11:23Z-
dc.date.issued2015
dc.identifier.citationKÖNIGSMARKOVÁ, J. Postoje středoškolských učitelů k výuce české literatury padesátých let. Jazyk - literatura - komunikace, 2015, roč. 4, č. 2, s. 55-62. ISSN 1805-689X.en
dc.identifier.issn1805-689X
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/33783
dc.description.abstractPříspěvek představuje výsledky pilotního kvalitativního šetření, které si kladlo za cíl prověřit přístupy učitelů k výuce české literatury 50. let 20. století na vyšším stupni sekundárního vzdělávání. Zabývá se postoji učitelů k výuce daného tématu na podkladu jejich prekonceptů vširším kontextu jejich osobních didaktik; sleduje mimo jiné okolnosti procesu didaktické transformace konkrétních autorů a děl v učivo, preferované metody výuky a další. Příspěvek se pokouší postihnout, jak prekoncepty učitelů ovlivňují konkrétní pojetí výuky tohoto stále poněkud kontroverzního tématu.cs
dc.format8 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherPedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomoucics
dc.relation.ispartofseriesJazyk - literatura - komunikacecs
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© Pedagogická fakulta Univerzity Palackého v Olomoucics
dc.subjectčeská literatura 50. letcs
dc.subjectučitelské prekonceptycs
dc.subjectdidaktika literaturycs
dc.subjectISCED 3cs
dc.subjectkvalitativní výzkumcs
dc.titlePostoje středoškolských učitelů k výuce české literatury padesátých letcs
dc.title.alternativeThe attitude of secondary school teachers towards teaching of Czech literature of the 1950sen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe paper presents the results of a pilot qualitative study dealing with approaches of teachers towards teaching Czech literature of the 1950s at the upper-secondary school (ISCED 3). The paper aims to identify the preconceptions of selected teachers about the topic in question; this is done in the context of their personal teaching styles (reasons for the didactic transformation of selected authors or works, preferred teaching methods etc.). Moreover, the paper aims to clarify how the teachers’ preconceptions influence their teaching of the topic that is still perceived as somewhat controversial.en
dc.subject.translatedczech literature of the 1950sen
dc.subject.translatedteachers’ preconceptionsen
dc.subject.translatedmethodology of teaching literatureen
dc.subject.translatedISCED 3en
dc.subject.translatedqualitative studyen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43925573
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KČJ)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
jlk_2_2015.pdf2,63 MBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/33783

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD