Název: | Interactive activities supported with ICT in preschool education |
Další názvy: | Interaktivní aktivity s podporou ICT v předškolním vzdělávání |
Autoři: | Šmídová, Šárka |
Citace zdrojového dokumentu: | HONZÍKOVÁ, Jarmila, ed.,; SIMBARTL, Petr, ed. Olympiáda techniky Plzeň 2019: sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 21.5.–22.5. 2019 Moving Station Pilsen. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019, s. 19-20. ISBN 978-80-261-0872-6. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | files.olympiadatechniky.cz/ot2019-abstracts.pdf http://hdl.handle.net/11025/34694 |
ISBN: | 978-80-261-0872-6 |
Klíčová slova: | interaktivní aktivity;informační a komunikační technologie;mateřská škola;digitální gramotnost |
Klíčová slova v dalším jazyce: | interactive activities;information and communications technologies;nursery school;digital literacy |
Abstrakt: | Tato bakalářská práce se zabývá interaktivními aktivitami s podporou informačních a komunikačních technologií v mateřských školách a celkově tématem digitální gramotnosti u předškolních dětí. Na začátku teoretické části popisuji předškolní vzdělávání, předškolní období a navazuji kapitolou, ve které se zabývám předškolními dětmi a ICT. Zde je rozebírán rozvoj digitální kompetence a popis možností jak budovat digitální gramotnost u dětí předškolního věku. Následně je v teoretické části stručně popsáno několik ICT vyskytujících se v MŠ a podrobněji popsané vybrané dotykové panely, na které je tato bakalářská práce primárně zaměřena. V závěru teoretické práce najdeme výběr softwaru, ve kterém je možno tvořit interaktivní aktivity a následně zde najdeme software, který lze zakoupit. K praktické části byl zvolen kvalitativní výzkum nestrukturované pozorování. Pozorování probíhalo ve vybrané třídě Plzeňské MŠ. U každé aktivity najdeme popis a průběh, fotografii, hodnocení a vyhodnocení z hlediska návaznosti na RVP PV. Aktivity jsou rozděleny na aktivity vytvořené v programu ActiveInspire a následně na aktivity z programu Aktivní školička – Barevné kamínky. V závěru praktické části jsou sepsány výsledky výzkumného šetření, zhodnocení programu a také je zde sepsáno několik informací, které byly získány na základě praxe a mohou být využity pro další práci s takovýmto zařízením. Nejdůležitějším cílem této bakalářské práce bylo otestovat modelové aktivity na dotykovém panelu v MŠ a získat informace o možnostech využívání takového zařízení, o jeho plusech a mínusech, vhodnosti a celkově vypozorovat a sepsat informace pro další možné pracování s tímto zařízením v MŠ. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This thesis deals with interactive activities with the support of the ICT at nursery schools. Furthermore, it reflects the topic of the digital literacy of the pre-school children. In the beginning of the theoretical part, I describe pre-school period and education. Secondly I continue with the chapter focused on pre-school children and ICT. Also, there is mentioned development of the digital competence and the description of the possibilities how to develop digital literacy of the pre-school children. The next part of the theoretical contain describes some ICT occurrences at nursery schools. It focuses on one particular kind of ICT: the touchable boards, because those are the main focus of the whole thesis. In the conclusion of the theoretical part you can find a variety of software which we can use for preparing interactive activities on the touchable boards or a buyable software. In the practical part of the thesis, there is a quantitative research of the unstructured observation. The observation itself took place in one chosen class of the Pilsen nursery school. There are photography, evaluation and the results according to Educational Programme for pre-school. The activities are divided into those created in the Activelnspire programme and the activities created with Aktivní školička programme: Colourful stones. In the result of the practical part, there are the outcomes of the research, evaluation of the programme and some information, which were gained during the practical work and them can be beneficial for further work with the devices. The most important aim of this thesis was to test model activities on the touchable board at nursery school and to gain more knowledge about possibilities of the mentioned device, its advantages and disadvantages, its suitability and in general to observe and write up the information for further work with the device at nursery schools. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2019 Olympiáda techniky Plzeň 2019 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Smidova.pdf | Abstrakt | 318,74 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/34694
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.