Název: | Technical activities in the world fairy tales |
Další názvy: | Technické činnosti vo svete rozprávok |
Autoři: | Mišeková, Rebeka Teťáková, Diana Vrbiniaková, Viktória Huľová, Zlatica Gašparová, Miroslava |
Citace zdrojového dokumentu: | HONZÍKOVÁ, Jarmila, ed.,; SIMBARTL, Petr, ed. Olympiáda techniky Plzeň 2019: sborník abstraktů z mezinárodní studentské odborné konference: 21.5.–22.5. 2019 Moving Station Pilsen. 1. vyd. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2019, s. 46. ISBN 978-80-261-0872-6. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | files.olympiadatechniky.cz/ot2019-abstracts.pdf http://hdl.handle.net/11025/34717 |
ISBN: | 978-80-261-0872-6 |
Klíčová slova: | technické činnosti;pohádky;integrace obsahu;technické myšlení;konstruktivismus;technologie;předškolní věk;mladší školní věk |
Klíčová slova v dalším jazyce: | technical activities;fairy tales;content integration;technical thinking;constructivism;technology;preschool age;younger school age |
Abstrakt v dalším jazyce: | The authors in work present the essence and importance of technology and technical activities in the education of preschool and school children. Thematic activities are of interest to both children in kindergarten as well as primary or secondary school pupils. Technic and technical activities in the world of fairy tales present an inseparable, integral part of today's education based on constructivism and humanism. In his life, man finds himself many times as a personified fairy-tale being who, as well as man himself, cannot existwithout technic work and technical activities. The aim of the presented work is to emphasize the motivation and content integration of technical education with literary education, with mathematics, art education, and other content of education, because the authors believe that they form an integral basis for active technical thinking, creativity, critical thinking, or evaluation of technical activities in educational process. Autorky v práci prezentujú podstatu a význam techniky, technických činností vo vzdelávaní detí predškolského a školského veku. Tematicky zamerané činnosti zaujímajú tak malé deti v materskej škole, ako aj žiakov na primárnom či sekundárnom stupni školy. Technika a technické činnosti vo svete rozprávok predstavujú neoddeliteľnú, integrálnu súčasť dnešného vzdelávania založeného na konštruktivizme a humanizácii. Človek sa vo svojom živote mnohokrát ocitá ako personifikovaná rozprávková bytosť, ktorá tak ako aj sám človek nedokáže bez techniky, bez pracovných i technických činností jestvovať. Cieľom prezentovanej práce je zdôrazniť motiváciu a obsahovú integráciu technického vzdelávania s literárnou výchovou, s matematikou, výtvarnou výchovou, a s inými obsahmi vzdelávania, pretože autorky sa domnievajú, že tvoria integrálnu bázu pre aktívne technické myslenie, kreativitu, kritické myslenie, či hodnotenie technických činností v edukačnom procese. |
Práva: | © Západočeská univerzita v Plzni |
Vyskytuje se v kolekcích: | Olympiáda techniky Plzeň 2019 Olympiáda techniky Plzeň 2019 |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Misekova.pdf | Abstrakt | 315,59 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/34717
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.