Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHärtel, Sebastian
dc.contributor.authorAwiszus, Birgit
dc.contributor.authorGraf, Marcel
dc.contributor.authorNitsche, Alexander
dc.contributor.authorBöhme, Marcus
dc.contributor.authorWagner, Martin F. X.
dc.contributor.authorJirková, Hana
dc.contributor.authorMašek, Bohuslav
dc.date.accessioned2019-09-02T10:00:15Z-
dc.date.available2019-09-02T10:00:15Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationHÄRTEL, S., AWISZUS, B., GRAF, M., NITSCHE, A., BÖHME, M., WAGNER, M. F. X., JIRKOVÁ, H., MAŠEK, B. Influence of Austenite Grain Size on Mechanical Properties after Quench and Partitioning Treatment of a 42SiCr Steel. Metals, 2019, roč. 9, č. 5, s. 1-11. ISSN 2075-4701.en
dc.identifier.issn2075-4701
dc.identifier.uri2-s2.0-85067594096
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/34930
dc.description.abstractTento článek zkoumá vliv velikosti původního austenitického zrna během procesu kalení a přerozdělení (Q-P) na finální mechanické vlastnosti Q-P oceli. Rozdíly v rozložení velikosti austenitické zrna mohou způsobit např. nerovnoměrnou rychlost ohřevu polotovarů před kovacím procesem. Za účelem kvantifikování tohoto vlivu bylo na válcových vzorkách z oceli 42SiCr provedeno definované tepelné zpracování na dilatometru. Rozdílná velikost austenitická zrna byla dosažena tepelným zpracováním, které předcházelo vlastnímu Q-P procesu. Výsledné mechanické vlastnosti byly popsány zkouškou tlakem a odpovídající mikrostruktura byla analyzována pomocí skenovacího elektronového mikroskopu (SEM).cs
dc.format11 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherMDPIen
dc.rights© MDPIen
dc.rights© Creative Commons Attribution License 4.0en
dc.subjectkalení a přerozdělení (Q-P proces)cs
dc.subjectaustenitické zrnocs
dc.subjectmartenzitická strukturacs
dc.subjectmechanické chovánícs
dc.subjectzkouška tlakemcs
dc.titleInfluence of Austenite Grain Size on Mechanical Properties after Quench and Partitioning Treatment of a 42SiCr Steelen
dc.title.alternativeVliv velikosti austenitické zrna na mechanické vlastnosti oceli 42SiCr zpracované kalením a přerozdělenímcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThis paper examines how the initial austenite grain size in quench and partitioning (Q-P) processes influences the final mechanical properties of Q-P steels. Differences in austenite grain size distribution may result, for example, from uneven heating rates of semi-finished products prior to a forging process. In order to quantify this influence, a carefully defined heat treatment of a cylindrical specimen made of the Q-P-capable 42SiCr steel was performed in a dilatometer. Different austenite grain sizes were adjusted by a pre-treatment before the actual Q-P process. The resulting mechanical properties were determined using the upsetting test and the corresponding microstructures were analyzed by scanning electron microscopy (SEM). These investigations show that a larger austenite grain size prior to Q-P processing leads to a slightly lower strength as well as to a coarser martensitic microstructure in the Q-P-treated material.en
dc.subject.translatedquench and partitioning (Q-P) processen
dc.subject.translatedaustenite grainen
dc.subject.translatedmartensitic microstructureen
dc.subject.translatedmechanical behavioren
dc.subject.translatedupsetting testen
dc.identifier.doi10.3390/met9050577
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.document-number478818700094
dc.identifier.obd43926316
dc.project.IDLO1502/RoRTI - Rozvoj Regionálního technologického institutucs
Appears in Collections:Články / Articles (RTI)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
metals-09-00577.pdf21,08 MBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/34930

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD