Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorKirushina, Aida
dc.contributor.authorAchaeva, Marina
dc.contributor.editorKrotký, Jan
dc.contributor.editorSimbartl, Petr
dc.date.accessioned2020-01-02T07:41:30Z
dc.date.available2020-01-02T07:41:30Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationKROTKÝ, Jan, ed.; SIMBARTL, Petr, ed. Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2019, č. 1, s. 22-27.cs
dc.identifier.issn2571-2519
dc.identifier.urihttp://olympiadatechniky.cz/itev/
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/36138
dc.format6 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/PDF
dc.language.isoenen
dc.publisherZápadočeská univerzita v Plznics
dc.rights© Západočeská univerzita v Plznics
dc.subjectmultimediální technologiecs
dc.subjectvýuka cizích jazykůcs
dc.subjectFSEScs
dc.subjectfederální státní vzdělávací standard v Ruskucs
dc.subjectotevřené vzdělávací zdrojecs
dc.subjectkonference TEDcs
dc.titleImplementation of multimedia technology in foreign language teachingen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe dynamics of modern society development requires the use of information technology in many areas of human activity, including the field of education. Multimedia technologies in foreign language teaching provide creative, active acquisition of language; improve the quality and effectiveness of the learning process. This article reports the possibility of using the modern open educational resource TED (TEDx, ted ed) in foreign language lessons. The paper proposes a sequence of exercises in accordance with the structure of the lesson suggested in FSES ( The Federal State Educational Standard in Russia). In the process of working on this paper, such methods of scientific and pedagogical research as studying literature, analysis, synthesis, and questionnaire were used. The main outcome of this article is that the implementation of multimedia technologies in foreign language teaching enhances student learning motivation, provides access to non-traditional sources of information, and also forms students' personal, subject and meta-subject competencies.en
dc.subject.translatedmultimedia technologyen
dc.subject.translatedforeign languages teachingen
dc.subject.translatedFSESen
dc.subject.translatedThe Federal State Educational Standard in Russiaen
dc.subject.translatedopen educational resourcesen
dc.subject.translatedTED talksen
dc.type.statusPeer-revieweden
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2019)
Číslo 1 (2019)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Kirushina.pdfPlný text312,67 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36138

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.