Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPešková, Michaela
dc.date.accessioned2020-02-10T11:00:22Z-
dc.date.available2020-02-10T11:00:22Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationPEŠKOVÁ, M. Introspektivní metody ve výuce interkulturní komunikativní kompetence. Philologia rossica, 2019, č. 1, s. 71-86. ISSN 2694-8826.en
dc.identifier.issn2694-8826
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/36456
dc.description.abstractČlánek navrhuje introspektivní metodu strukturovaného "interkulturního deníku" jako jednu z didaktických technik rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka s důrazem na formování dimenze hodnot a povědomí. Metodu vysvětluje v kontextu zážitkové pedagogiky. Článek přináší výsledky pilotního ověření deníku, představuje jeho potenciál i limity. Dotýká se problematiky etnostereotypů, imagí a vývojových hladin IKK. Zohledňuje otázku vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků.cs
dc.format16 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherUniverzita Hradec Královécs
dc.relation.ispartofseriesPhilologia rossicaen
dc.rightsPlný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům.cs
dc.rights© Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakultaen
dc.subjectinterkulturní deníkcs
dc.subjectinterkulturní komunikativní kompetencecs
dc.subjectzážitková pedagogikacs
dc.subjectruština jako cizí jazykcs
dc.subjectvysokoškolská příprava učitelůcs
dc.subjectetnostereotypycs
dc.subjectimagecs
dc.titleIntrospektivní metody ve výuce interkulturní komunikativní kompetencecs
dc.title.alternativeThe Introspective Methods in Developing Intercultural Communicative Competentionen
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessrestrictedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe article suggests an introspective method of a structured intercultural diary as one of the procedures of developing ICC within the scope of language teaching, with an emphasis to forming dimensions of values and awareness. The method is explained in the context of experience pedagogy. The article brings results of the pilot diary verification, introduces its potential and limits. It deals with problematics of ethnical stereotypes, an image and developmental levels of ICC. It takes a question of university preparation of language teachers into consideration.en
dc.subject.translatedpurpose relationshipsen
dc.subject.translatedadverbial of purposeen
dc.subject.translatedadverbial phrasesen
dc.subject.translatedprepositional constructionsen
dc.subject.translatedinfinitiveen
dc.subject.translatedprimary prepositionsen
dc.subject.translatedsecondary prepositionsen
dc.subject.translatedsimple caseen
dc.subject.translatedprepositional caseen
dc.subject.translatedinfinitiveen
dc.subject.translatedtransgressiveen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43928496
Appears in Collections:Články / Articles (KRF)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
scan_Peskova_Philrossica.pdf11,95 MBAdobe PDFView/Open    Request a copy


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/36456

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD