Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pešková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2020-02-10T11:00:22Z | - |
dc.date.available | 2020-02-10T11:00:22Z | - |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | PEŠKOVÁ, M. Introspektivní metody ve výuce interkulturní komunikativní kompetence. Philologia rossica, 2019, č. 1, s. 71-86. ISSN 2694-8826. | en |
dc.identifier.issn | 2694-8826 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11025/36456 | |
dc.description.abstract | Článek navrhuje introspektivní metodu strukturovaného "interkulturního deníku" jako jednu z didaktických technik rozvíjení interkulturní komunikační kompetence v rámci výuky cizího jazyka s důrazem na formování dimenze hodnot a povědomí. Metodu vysvětluje v kontextu zážitkové pedagogiky. Článek přináší výsledky pilotního ověření deníku, představuje jeho potenciál i limity. Dotýká se problematiky etnostereotypů, imagí a vývojových hladin IKK. Zohledňuje otázku vysokoškolské přípravy učitelů cizích jazyků. | cs |
dc.format | 16 s. | cs |
dc.format.mimetype | application/pdf | |
dc.language.iso | cs | cs |
dc.publisher | Univerzita Hradec Králové | cs |
dc.relation.ispartofseries | Philologia rossica | en |
dc.rights | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. | cs |
dc.rights | © Univerzita Hradec Králové, Pedagogická fakulta | en |
dc.subject | interkulturní deník | cs |
dc.subject | interkulturní komunikativní kompetence | cs |
dc.subject | zážitková pedagogika | cs |
dc.subject | ruština jako cizí jazyk | cs |
dc.subject | vysokoškolská příprava učitelů | cs |
dc.subject | etnostereotypy | cs |
dc.subject | image | cs |
dc.title | Introspektivní metody ve výuce interkulturní komunikativní kompetence | cs |
dc.title.alternative | The Introspective Methods in Developing Intercultural Communicative Competention | en |
dc.type | článek | cs |
dc.type | article | en |
dc.rights.access | restrictedAccess | en |
dc.type.version | publishedVersion | en |
dc.description.abstract-translated | The article suggests an introspective method of a structured intercultural diary as one of the procedures of developing ICC within the scope of language teaching, with an emphasis to forming dimensions of values and awareness. The method is explained in the context of experience pedagogy. The article brings results of the pilot diary verification, introduces its potential and limits. It deals with problematics of ethnical stereotypes, an image and developmental levels of ICC. It takes a question of university preparation of language teachers into consideration. | en |
dc.subject.translated | purpose relationships | en |
dc.subject.translated | adverbial of purpose | en |
dc.subject.translated | adverbial phrases | en |
dc.subject.translated | prepositional constructions | en |
dc.subject.translated | infinitive | en |
dc.subject.translated | primary prepositions | en |
dc.subject.translated | secondary prepositions | en |
dc.subject.translated | simple case | en |
dc.subject.translated | prepositional case | en |
dc.subject.translated | infinitive | en |
dc.subject.translated | transgressive | en |
dc.type.status | Peer-reviewed | en |
dc.identifier.obd | 43928496 | |
Appears in Collections: | Články / Articles (KRF) OBD |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
scan_Peskova_Philrossica.pdf | 11,95 MB | Adobe PDF | View/Open Request a copy |
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/11025/36456
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.