Název: The Significance of Branding and Marketing Communication of a Library Illustrated in an Exmample of a Selected Education and Research Library
Další názvy: Význam značky a marketingové komunikace knihovny – příklad vybrané studijní a vědecké knihovny
Autoři: Hommerová, Dita
Dbalá, Kristýna
Citace zdrojového dokumentu: HOMMEROVÁ, D., DBALÁ, K. The Significance of Branding and Marketing Communication of a Library Illustrated in an Exmample of a Selected Education and Research Library. In: 2nd International conference on Decision making for Small and Medium-Sized Enterprises DEMSME 2019. Ostrava: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná, 2019. s. 120-129. ISBN 978-80-7510-339-0.
Datum vydání: 2019
Nakladatel: Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Typ dokumentu: konferenční příspěvek
conferenceObject
URI: http://hdl.handle.net/11025/36477
ISBN: 978-80-7510-339-0
Klíčová slova: řízení značky;komunikace;knihovna;udržitelnost;trendy
Klíčová slova v dalším jazyce: branding;communication;library;sustainability;trends
Abstrakt: Tento příspěvek si klade za cíl na příkladu vybrané studijní a vědecké knihovny doložit význam optimálního nastavení marketingové komunikace a ukázat na význam značky pro dosahování stanovených marketingových cílů a zajištění udržitelného rozvoje knihovny. Ve vybrané destinaci bylo realizováno šetření na vzorku 220 respondentů se zohledněním cílových segmentů knihovny. Využita byla rovněž analýza známosti a příznivosti pro hodnocení image knihovny. Značka a její řízení má v neziskovém sektoru svá specifika a ne jinak je tomu v knihovnictví. V zahraničí se jedná dokonce o specializovaný vědní obor. Z dostupných statistických údajů v České republice je patrný pokles registrovaných čtenářů a i nepatrný pokles návštěvníků knihoven. Právě značka a vhodně nastavená marketingová komunikace zohledňující vývojové trendy mohou ovlivnit tyto statistiky a zajistit udržitelnost knihoven. Výsledky výzkumu přispěly ke korekčním opatřením v rámci plánované strategie vybrané knihovny.
Abstrakt v dalším jazyce: This research article aims to substantiate the importance of optimum marketing communication and show the significance of branding in achieving set marketing goals and ensuring the sustainable development of a selected education and research library. A survey involving a sample of 220 respondents was conducted at the particular site, taking into account the library’s target segments. Also utilized in evaluating the library’s image was an analysis of the awareness and favorability of its brand. A brand and managing it has specific features in the non-profit sector, which also applies to the library industry. In some countries, there is even a specialized scientific discipline devoted to this. Based on available statistics, the Czech Republic has seen a noticeable decrease in the number of registered library members as well as a slight drop in the number of library visits. Branding and appropriate marketing communication that reflects the latest trends can have a positive influence on these statistics and ensure the sustainability of libraries. The research results have contributed to the adoption of corrective measures in planning the strategy of the selected library.
Práva: Plný text není přístupný.
© Silesian University in Opava, School of Business Administration in Karviná
Vyskytuje se v kolekcích:Konferenční příspěvky / Conference papers (KMO)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
DEMSME_2019_Hommerova,Dbala.pdf843,55 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36477

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD