Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorMišterová, Ivona
dc.date.accessioned2020-03-16T11:00:25Z-
dc.date.available2020-03-16T11:00:25Z-
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationMIŠTEROVÁ, I. Shakespearean Adaptations for Young Adults. American & British Studies Annual, 2019, roč. 12, č. 1, s. 44-52. ISSN 1803-6058.en
dc.identifier.issn1803-6058
dc.identifier.uri2-s2.0-85078422301
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/36692
dc.description.abstractShakespeare’s plays are undoubtedly among the most frequently translated, staged, adapted—both for stage and screen—and (over/mis)quoted. His plays and sonnets are widely read and are generally considered canonical, with their appeal crossing thematic, geographical and chronological boundaries. Each generation of recipients responds to Shakespeare’s work in a different way. The present paper discusses Shakespearean adaptations which aim to encourage young recipients to engage with Shakespeare through the use of young people’s language. First, the article examines how emoticons, textual portrayals and hashtags are used to render Shakespeare’s plays in new ways. "The OMG Shakespeare" series, which has been both criticized and praised, represents a transformation of Shakespeare’s plays into new forms, e.g. "srsly Hamlet" (Courtney Carbone, 2015), "YOLO Juliet" (Brett Wright, 2015), "Macbeth #killingit" (Courtney Carbone, 2016), and "A Midsummer Night #nofilter" (Brett Wright, 2016). In addition, attention will be devoted to the representations of and allusions to Shakespeare and Shakespeare’s characters in popular culture. The paper concludes by discussing how new, non-traditional interpretative choices may impact the reception of Shakespeare and his work on (not only) younger audiences.en
dc.description.abstractShakespearovy hry bezesporu náleží mezi nejčastěji překládané, inscenované a upravované - jak pro jeviště, tak pro filmové/televizní obrazovky. Jsou také často (nadměrně či nesprávně) citované. Shakespearovy hry a sonety mají širokou čtenářskou/diváckou základnu a jsou obecně považovány za kanonické, přičemž jejich "sdělení" překračují tematické, geografické a chronologické hranice. Každá generace přirozeně reaguje na Shakespearovo dílo odlišným způsobem. Tato studie pojednává o shakespearovských adaptacích, jejichž cílem je povzbudit mladé recipienty k četbě Shakespearova díla prostřednictvím jazyka používaného mladými lidmi. Článek se nejprve zabývá využitím emotikonů, textových zobrazení a hashtagů v moderních adaptacích Shakespearových her. Série s názvem „OMG Shakespeare“, která byla současně kritizována i pozitivně kvitována, představuje transformaci Shakespearových her do nové podoby, např. „srsly Hamlet“ (Courtney Carbone, 2015), „YOLO Juliet“ (Brett Wright, 2015), „Macbeth #killingit“ (Courtney Carbone, 2016) a „A Midsummer Night #nofilter"r“ (Brett Wright, 2016). Vyjma výše uvedeného bude pozornost věnována ztvárněním shakespearovských postav a aluzím na shakespearovská témata v populární kultuře. Závěr práce je zaměřen na diskusi možných dopadů netradičních interpretačních způsobů na (nejen) mladé recipienty.cs
dc.format9 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isoenen
dc.publisherUniversity of Pardubiceen
dc.relation.ispartofseriesAmerican & British Studies Annualen
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© University of Pardubiceen
dc.subjectWilliam Shakespearecs
dc.subjectadaptacecs
dc.subjectrecepcecs
dc.subjectmladí recipientics
dc.subjectOMG Shakespeare seriescs
dc.subjectpopulární kulturacs
dc.subjectnetradiční metody interpretacecs
dc.titleShakespearean Adaptations for Young Adultsen
dc.title.alternativeShakespearovské adaptace určené mladým recipientůmcs
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedWilliam Shakespeareen
dc.subject.translatedadaptationen
dc.subject.translatedreceptionen
dc.subject.translatedyoung adultsen
dc.subject.translatedOMG Shakespeare seriesen
dc.subject.translatedpopular cultureen
dc.subject.translatednon-traditional interpretative choicesen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43929391
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KAJ)
OBD

Soubory připojené k záznamu:
Soubor VelikostFormát 
ABSA_Annual 2019_preprint-44-52_Misterova.pdf236,02 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít  Vyžádat kopii


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/36692

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD