Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKupka, Petr
dc.contributor.authorBrendzová, Alica
dc.contributor.authorWalach, Václav
dc.contributor.authorPlachý, Ondřej
dc.contributor.authorToušek, Ladislav
dc.contributor.authorLupták, Ľubomír
dc.contributor.authorTvrdá, Kateřina
dc.contributor.authorVanková, Klára
dc.date.accessioned2020-03-23T11:00:22Z-
dc.date.available2020-03-23T11:00:22Z-
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationKUPKA, P., BRENDZOVÁ, A., WALACH, V., PLACHÝ, O., TOUŠEK, L., LUPTÁK, Ľ., TVRDÁ, K., VANKOVÁ, K. Obchod s chudobou: obsahová analýza českých zpravodajských médií v období 2006–2017. Středoevropské politické studie, 2018, roč. 20, č. 2, s. 124-146. ISSN 1212-7817.en
dc.identifier.issn1212-7817
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/36705
dc.description.abstractObchod s chudobou se stal důležitou metaforou současné debaty o bezpečnosti v sociálně vyloučených lokalitách. Pojem „obchod s chudobou“ a rozsah obchodních praktik zaměřených na nejchudší a nejzranitelnější skupiny obyvatelstva. Cílem této práce je prozkoumat mediální reprezentace tohoto jevu pomocí kvantitativní a kvalitativní analýzy dat. Nejprve jsou analyzovány charakteristiky českých mediálních zpráv včetně pojmu „obchod s chudobou“. Dále představíme události, o nichž bylo v určitých obdobích publikováno nejvíce textů. Tyto události lze považovat za klíčové milníky referování o obchodu s chudobou v českých médiích, tvořící jeho obsah. Zatřetí jsme korpus podrobili frekvenční analýze, abychom zjistili, o čem texty zmiňující obchod s chudobou pojednávají.cs
dc.description.abstractPoverty business has become an important metaphor in the current debate regarding security in socially excluded localities. The term poverty business covers a range of business practices aimed at the poorest and most vulnerable populations. The goal of this study is to examine media representations of the phenomenon using content analysis of quantitative and qualitative data. First, characteristics of Czech media messages including the term “poverty business” are analysed. Next, key events are identified which have shaped the way poverty business is reported on in the analysed corpus. Finally, topics, groups and key actors are analysed based on the development of their quantitative representation in the corpus over time.en
dc.format23 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherMasarykova Univerzitade
dc.relation.ispartofseriesStředoevropské politické studiecs
dc.rights© Masarykova univerzitacs
dc.subjectObchod s chudoboucs
dc.subjectObsahová analýzacs
dc.subjectMediální reprezentacecs
dc.subjectSociální vyloučenícs
dc.titleObchod s chudobou: obsahová analýza českých zpravodajských médií v období 2006–2017cs
dc.title.alternativeThe Poverty Business: Content Analysis of Czech News Media in 2006–2017en
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessopenAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.subject.translatedPoverty Businessen
dc.subject.translatedContent Analysisen
dc.subject.translatedMedia Representationen
dc.subject.translatedSocial Exclusionen
dc.identifier.doi10.5817/CEPSR.2018.2.124
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43926029
dc.project.IDVI20152018022/Bezpečnostní rizika sociálně vyloučených lokalit: Vytváření znalostí a nástrojů pro management a prevenci kriminalitycs
Appears in Collections:Články / Articles (KSA)
OBD

Files in This Item:
File SizeFormat 
Obchod_s_chudobou_obsahova_analyza_ceskych_zpravod.pdf896,21 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/36705

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.

search
navigation
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD