Název: | Comparison of Road Traffic Simulation Speed on CPU and GPU |
Další názvy: | Porovnání rychlosti silniční simulace dopravy na CPU a GPU |
Autoři: | Rajf, Daniel Potužák, Tomáš |
Citace zdrojového dokumentu: | RAJF, D., POTUŽÁK, T. Comparison of Road Traffic Simulation Speed on CPU and GPU. In: Proceedings of the 2019 IEEE/ACM 23rd International Symposium on Distributed Simulation and Real Time Applications (DS-RT). Piscataway: IEEE, 2019. s. 9-16. ISBN 978-1-72812-923-5. |
Datum vydání: | 2019 |
Nakladatel: | IEEE |
Typ dokumentu: | konferenční příspěvek conferenceObject |
URI: | 2-s2.0-85079056303 http://hdl.handle.net/11025/36717 |
ISBN: | 978-1-72812-923-5 |
Klíčová slova: | mikroskopická simulace silniční dopravy;spuštění na GPU;spuštění na CPU;porovnání rychlost;buňkový automat;model následování vozidel |
Klíčová slova v dalším jazyce: | microscopic road traffic simulation;GPU execution;CPU execution;performance comparison;cellular automaton;car-following model |
Abstrakt: | In this paper, we describe a fair comparison of the performance of a microscopic road traffic simulation performed on a GPU and on a CPU. The aim of our work is to determine the speedup, which can be achieved if the GPU is used for the same simulation instead of the (multi-core) CPU. A microscopic road traffic simulator capable of running on both platforms was created for this purpose with the aim to make the GPU-based and the CPU-based simulations as similar as possible. The performances of both the GPU-based and the CPU-based simulations were tested using two different road traffic models (a car-following model and a cellular automaton model), four road traffic networks (regular square grids of crossroads) of different sizes, and three different hardware configurations. The maximal achieved speedup using the GPU instead of the multi-core CPU for the cellular automaton model was 12.4. For the car-following model, the maximal achieved speedup was 10.7. V tomto článku popisujeme férové porovnání rychlosti mikroskopické simulace silniční dopravy spuštěné na GPU a na CPU. Cílem naší práce je určit urychlení, které může být dosaženo, pokud je použito GPU místo (vícejádrového) CPU pro stejnou simulaci. Pro tento účel byl vytvořen mikroskopický simulátor silniční dopravy schopný běžet na obou platformách se zaměřením na co největší podobnost obou simulací (pro GPU a pro CPU). Rychlost obou CPU a GPU simulací byla testována pomocí dvou rozdílných dopravních modelů (modelu následování vozidel a modelu s buňkovým automatem), čtyřech různě velkých silničních sítí (pravidelné čtvercové mřížky křižovatek) a třech různých hardwarových konfigurací. Maximální dosažené urychlení s využitím GPU místo vícejádrového CPU pro model s buňkovým automatem bylo 12.4. Pro model následování vozidel bylo maximální dosažené urychlení 10.7. |
Práva: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © IEEE |
Vyskytuje se v kolekcích: | Konferenční příspěvky / Conference Papers (KIV) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Potužák DS-RT 009.pdf | 162,18 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/36717
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.