Název: Výukový rámec tématu vznik a vývoj člověka v přírodovědných předmětech v České republice
Autoři: Dvořáková, Radka Marta
Hůla, Martin
Citace zdrojového dokumentu: Arnica: časopis pro rozvoj přírodovědného vzdělávání. 2020, č. 1, s. 1-11.
Datum vydání: 2020
Nakladatel: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Typ dokumentu: článek
article
URI: https://www.arnica.zcu.cz/images/casopis/2020/Arnika_2020_1-1-Dvorakova-Hula-web.pdf
http://hdl.handle.net/11025/39786
ISSN: 1804-8366
Klíčová slova: evoluce člověka;výukový rámec;učitel biologie;náboženská víra
Klíčová slova v dalším jazyce: human evolution;learning framework;biology teacher;religious faith
Abstrakt: Tento článek se zabývá rámcem, ve kterém probíhá výuka tématu evoluce člověka v České republice. Výzkum byl realizován metodou papírového dotazníkového šetření a zúčastnilo se ho 217 učitelů biologie. Výsledky naznačují nespokojenost učitelů se zpracováním tématu v dostupných učebnicích. Při výuce tématu používají učitelé jako doplňující zdroj informací nejčastěji internet a dále také svoje zápisky z vysokoškolských studií. Osobní náboženská víra ovlivňuje přístup učitelů k tématu zanedbatelně; rozdíl v postojích a znalostech mezi učiteli bez vyznání a věřícími byl zaznamenán pouze v jediné charakteristice - v postoji k tvrzení, zda si přírodovědecké a teologicko-náboženské vysvětlení vzniku člověka protiřečí; učitelé bez vyznání, na rozdíl od učitelů věřících (zejména těch s konfesí), s tímto postojem častěji souhlasili.
Práva: © Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Vyskytuje se v kolekcích:Číslo 1 (2020)
Číslo 1 (2020)

Soubory připojené k záznamu:
Soubor Popis VelikostFormát 
Arnika_2020_1-1-Dvorakova-Hula-web.pdfPlný text256,13 kBAdobe PDFZobrazit/otevřít


Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/39786

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.