Title: Psychologické předpoklady dítěte pro hru na klavír.
Other Titles: The psychological predispositions of a child to play the piano.
Authors: Kroupová, Lucie
Advisor: Slavíková Marie, Doc. PaedDr. CSc.
Referee: Aschenbrenner Vít, Mgr. Ph.D.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni
Document type: bakalářská práce
URI: http://hdl.handle.net/11025/40425
Keywords: hra na klavír;dítě školního věku;psychologické předpoklady;motivace.
Keywords in different language: playing the piano;school-age child;psychological predispositions;motivation.
Abstract: Bakalářská práce s názvem "Psychologické předpoklady dítěte pro hru na klavír" pojednává o schopnostech dítěte potřebných ke hře na klavír. Zabývá se historickým vývojem klavírní techniky, vývojem dítěte v mladším školním věku a jeho fyziologickými a psychologickými dispozicemi pro hru na klavír s různými metodami výuky. Cílem práce je objasnění hudebních předpokladů a vlivů, které na dítě působí, metod a celého procesu, jenž ovlivňuje jeho vývoj.
Abstract in different language: The bachelor thesis with title "The psychological predispositions of a child to play the piano." Deals with the ability of the child to play the piano. It deals with the historical development of the piano technique, the development of a young school age child and its physiological dispositions for playing the piano with various teaching methods. The aim of the work is to clarify the musical assumptions and influences that affect the child, methods and the whole process taht influences its development.
Rights: Plný text práce je přístupný bez omezení.
Appears in Collections:Bakalářské práce / Bachelor´s works (KHK)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BP - Lucie Kroupova.pdfPlný text práce1,57 MBAdobe PDFView/Open
KROUPOVA_BP_oponent_Asch..pdfPosudek oponenta práce146,53 kBAdobe PDFView/Open
KROUPOVA_BP_vedouci_Sla.pdfPosudek vedoucího práce138,76 kBAdobe PDFView/Open
Kroupova.pdfPrůběh obhajoby práce316,85 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/40425

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.