Název: | Organizační formy ve výuce anglického jazyka |
Další názvy: | Organizational Forms in English Language Class |
Autoři: | Bílková, Kateřina |
Vedoucí práce/školitel: | Klečková Gabriela, Mgr. Ph.D. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | Západočeská univerzita v Plzni |
Typ dokumentu: | diplomová práce |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41309 |
Klíčová slova: | organizační formy výuky;frontální výuka;samostatná práce;práce ve dvojici;práve skupině |
Klíčová slova v dalším jazyce: | organizational forms;interaction patterns;whole-class teaching;individual work;pair work;group work |
Abstrakt: | Diplomová práce se zabývá tématem organizačních forem ve výuce anglického jazyka a je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část poskytuje čtenáři fundované informace týkající se organizačních forem s ohledem na organizaci třídy. Jsou zde vybrány a déle rozpracovány čtyři hlavní organizační formy: frontální výuka, samostatná práce, práce ve dvojici a práce ve skupině. Důraz je kladen zejména na popis jednotlivých forem, jejich užití, výhody a nevýhody. Vysvětlena je také tematika zabývající se zasedacím pořádkem a rolí učebnic v hodinách anglického jazyka vzhledem k její blízké souvislosti s daným tématem. Praktická část této práce obsahuje výzkum, který byl proveden pomocí analýzy daného obsahu. Předmětem výzkumu bylo analyzování učebnic anglického jazyka a s nimi souvisejících učitelských příruček pro druhý stupeň základních škol, konkrétně jakým způsobem vybrané učebnice a příručky pracují s organizačními formami výuky. Výsledky ukazují, že jak učebnice, tak korespondující učitelské příručky se zabývají interakčními vzorci jen velmi omezeně, čímž neposkytují učitelům anglického jazyka dostatečnou oporu. |
Abstrakt v dalším jazyce: | This graduate thesis is concerned with the topic of organizational forms in English language class and consists of two main parts, theoretical and practical one. The theoretical background provides the reader cohesive information concerning organizational forms with respect to classroom management. Four main types of organizational forms are selected and further elaborated, specifically whole-class teaching, individual work, pair work and group work. Emphasis is placed primarily on the description of individual forms, their use, advantages and disadvantages. The topics of seating arrangements and roles of language textbooks are included as well due to their close relation to the subject matter. The practical part of the thesis contains a research conducted by means of content analysis. The aim of the research was to examine lower secondary English language textbooks with corresponding teacher's books, particularly the way they deal with individual organizational forms. The results indicate that both textbooks and teacher's book work with interaction patterns to a very limited extent, thus providing insufficient support for English language teachers. |
Práva: | Plný text práce je přístupný bez omezení. |
Vyskytuje se v kolekcích: | Diplomové práce / Theses (KAN) |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Popis | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|---|
Diplomova prace - Katerina Bilkova final.pdf | Plný text práce | 630,97 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pos_ved_Kleck_Bilkova.pdf | Posudek vedoucího práce | 88,62 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Pos_opon_Skop_Bilkova.pdf | Posudek oponenta práce | 145,53 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Prubeh_Bilkova.pdf | Průběh obhajoby práce | 397,42 kB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41309
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.