Full metadata record
DC poleHodnotaJazyk
dc.contributor.authorČechová, Marie
dc.date.accessioned2020-11-16T11:00:19Z-
dc.date.available2020-11-16T11:00:19Z-
dc.date.issued2020
dc.identifier.citationČECHOVÁ, M. Historické perspektivy výuky češtiny aneb nadějné vyhlídky v minulosti. Didaktické studie, 2020, roč. 12, č. 1, s. 101-109. ISSN 1804-1221.cs
dc.identifier.issn1804-1221
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11025/41912
dc.description.abstractCílem předkládaného příspěvku je podat výklad o školské reformě připravované v 70. letech a zaváděné v následujících dvou desetiletích minulého století, a to se zřetelem k přípravě současné koncepce výuky češtiny. Ta by mohla využít příležitostí, které nabízí současná věda, a zároveň zúročit to, co předcházelo: Ctít je třeba historickou paměť oboru, ale neulpět na ní. Příspěvek podává obraz tehdejšího reformního procesu s poukázáním na problémy, které ho provázely, a tedy i na to, čeho se v nynějším reformním procesu vyvarovat a čeho využít.cs
dc.format9 s.cs
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.language.isocscs
dc.publisherPedagogická fakulta Univerzity Karlovycs
dc.relation.ispartofseriesDidaktické studiecs
dc.rightsPlný text není přístupný.cs
dc.rights© Pedagogická fakulta Univerzity Karlovycs
dc.subjectčeský jazykcs
dc.subjectkoncepcecs
dc.subjectreformacs
dc.subjectučební osnovycs
dc.subjectučebnicecs
dc.subjectperspektiva vyučovánícs
dc.titleHistorické perspektivy výuky češtiny aneb nadějné vyhlídky v minulostics
dc.title.alternativeHistorical perspectives of teaching Czech or promising perspectives in the past or promising perspectives in the pasten
dc.typečlánekcs
dc.typearticleen
dc.rights.accessclosedAccessen
dc.type.versionpublishedVersionen
dc.description.abstract-translatedThe aim of this paper is to provide an explanation of the school reform prepared in the 1970s and implemented in the next two decades of the last century, with regard to the preparation of the current concept of teaching Czech. It could take advantage of the opportunities offered by contemporary science, while benefiting from what preceded it: The historical memory of the field must be respected, but not adhered to. The article presents a picture of the then reform process with an indication of the problems that accompanied it, and thus also of what to avoid in the current reform process and what to use.en
dc.subject.translatedCzech languageen
dc.subject.translatedconceptionen
dc.subject.translatedreformen
dc.subject.translatedcurriculumen
dc.subject.translatedtextbooksen
dc.subject.translatedteaching perspectiveen
dc.type.statusPeer-revieweden
dc.identifier.obd43930051
Vyskytuje se v kolekcích:Články / Articles (KČJ)
OBD



Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam: http://hdl.handle.net/11025/41912

Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.

hledání
navigace
  1. DSpace at University of West Bohemia
  2. Publikační činnost / Publications
  3. OBD