Název: | Komparace přístupů světelných projekcí s edukativním charakterem z prostředí České republiky a Francie |
Další názvy: | The comparison of approaches of light projections with an educational character from Czech republic and France |
Autoři: | Havlíček, Jakub |
Citace zdrojového dokumentu: | HAVLÍČEK, J. Komparace přístupů světelných projekcí s edukativním charakterem z prostředí České republiky a Francie. Světlo, 2020, roč. 23, č. 4-5, s. 74-77. ISSN 1212-0812. |
Datum vydání: | 2020 |
Nakladatel: | FCC Public |
Typ dokumentu: | článek article |
URI: | http://hdl.handle.net/11025/41919 |
ISSN: | 1212-0812 |
Klíčová slova: | světlo;prostředí;pojetí;interakce;edukace;pedagog;výtvarná výchova |
Klíčová slova v dalším jazyce: | light;environment;concept;interaction;education;pedagogue;art education |
Abstrakt: | Odborný text je koncipovaný coby studie věnující se médiu světla. Úzce navazuje na diplomovou práci Médium světla v umění a ve výtvarné výchově. Poznatky získané v rámci tuzemského (Jiří Trnka – V zahradách imaginace, Galerie Středočeského kraje, Kutná Hora, 2020) a zahraničního (Atelier des Limiéres, Paříž, 2018) kontextu jsou analyzovány a systematicky porovnávány. Pozornost je soustředěna na komparativní přístupy světelných projekcí obou zmiňovaných akcí a jejich vzdělávací charakter. Sledovanou oblastí je světlo v pozici výrazového prostředku a jeho potenciál edukovat zúčastněné participanty. Zjišťování se uskutečnilo v mimoškolním prostředí, přesto s aspektem na výtvarnou interpretaci. Nabyté obsahy jsou sumarizovány v rámci oborových souvislostí a to s důrazem na možný potenciál světla expandovat do příbuzných uměnovědných disciplín. |
Abstrakt v dalším jazyce: | The professional text is conceived as a study devoted to the medium of light. It closely follows the diploma thesis Medium of Light in Art and Art Education. The knowledge gained in the domestic (Jiří Trnka - In the Gardens of the Imagination, Gallery of the Central Bohemian Region, Kutná Hora, 2020) and foreign (Atelier des Limiéres, Paris, 2018) contexts are analyzed and systematically compared. Attention is focused on comparative approaches of light projections of both mentioned events and their educational character. The monitored area is light in the position of the means of expression and its potential to educate the participants involved. The survey took place in an out-of-school environment, yet with an aspect on artistic interpretation. The acquired contents are summarized within the field context, with emphasis on the possible potential of light to expand into related art disciplines. |
Práva: | Plný text je přístupný v rámci univerzity přihlášeným uživatelům. © FCC Public |
Vyskytuje se v kolekcích: | Články / Articles (KVK) OBD |
Soubory připojené k záznamu:
Soubor | Velikost | Formát | |
---|---|---|---|
Svetlo_04_2020.pdf | 37,3 MB | Adobe PDF | Zobrazit/otevřít Vyžádat kopii |
Použijte tento identifikátor k citaci nebo jako odkaz na tento záznam:
http://hdl.handle.net/11025/41919
Všechny záznamy v DSpace jsou chráněny autorskými právy, všechna práva vyhrazena.