Title: Možnosti rozvoje informatického myšlení on-line formou v podmínkách víceletých gymnázií
Other Titles: Possibilities of computational thinking development at eight- or six- year grammar schools through online means
Authors: Klement, Milan
Citation: Inovace a technologie ve vzdělávání: časopis o nových metodách a inovacích v technickém a přírodovědném vzdělávání. 2020, č. 1, s. 4-13.
Issue Date: 2020
Publisher: Západočeská univerzita v Plzni, Fakulta pedagogická
Document type: článek
article
URI: http://itev.olympiadatechniky.cz/journal-itev-2020.pdf
http://hdl.handle.net/11025/42136
ISSN: 2571-2519
Keywords: informatické myšlení;algoritmizace;programování;víceletá gymnázia;Visual Studio.NET
Keywords in different language: computational thinking;algorithmization;programming;eight-year and six-year grammar schools;Visual Studio.NET
Abstract: Výuka programování je v podmínkách netechnicky orientovaných škol novou, relativně neprobádanou oblastí. Je tedy nutné zabývat se otázkami, zda je tato výuka na těchto školách potřebná a jaký může mít dopad na další rozvoj studentů. V rámci předložené práce jsme tedy hledali odpovědi na stále palčivější otázky, které bude potřebné řešit v souvislosti s plánovou implementací Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020, kdy jedním z hlavních pilířů chystané změny obsahu kurikula informatických předmětů je zařazení tematického celku zaměřeného na algoritmizaci a programování.
Abstract in different language: Teaching programming at non-technical schools represents a new and relatively unexplored area. It is therefore necessary to ask the questions related to the possible necessity of such teaching and about its potential influence and/or inpact on students`s further development. Within the framework we were looking for answers to the increasingly pressing issues which will need to be addressed in connection with the planned implementation of the Digital Education Strategy by 2020. One of the main pillars of the upcoming change in the content of IT subjects introduced by the latter is the inclusion of a thematic unit focused on algorithmization and programming.
Rights: © Západočeská univerzita v Plzni
Appears in Collections:Číslo 1 (2020)
Číslo 1 (2020)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Klement.pdfPlný text603,82 kBAdobe PDFView/Open


Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/11025/42136

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.